El investigador José María León-Pérez ha liderado un estudio del Observatorio Social de Fundación ”la Caixa” que analiza las probabilidades de desarrollar trastorno de ansiedad por acoso laboral.

José María León-Pérez

Investigador i professor titular del Departament de Psicologia Social de la Universidad de Sevilla

Descripció

Doctor en Psicologia i professor titular al Departament de Psicologia Social de la Universidad de Sevilla, José María León-Pérez està especialitzat en seguretat i salut laboral, psicologia del treball i organitzacions, i prevenció de riscos laborals. Ha treballat com a investigador a la Business Research Unit de la ISCTE-Business School de Lisboa i ha publicat en revistes d’alt impacte com el Journal of Business Ethics i el Journal of Interpersonal Violence. A més, és editor associat de les revistes The Spanish Journal of Psychology i International Journal of Social Psychology. León-Pérez ha liderat l’estudi Detecció de l’assetjament psicològic a la feina i el seu impacte negatiu en el benestar psicològic, de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”, a càrrec del Grup d’Investigació Cármides, en el qual exerceix com a coordinador del grup integrat a les universitats de Màlaga i Sevilla.

Ha rebut diversos reconeixements a la seva tasca investigadora, com ara una beca atorgada pel Dispute Resolution Research Center (DRRC) de la Kellogg School of Management (Northwestern University, EUA) el 2011, i el premi de la Càtedra de Prevenció de Riscos Laborals de la Universidad de Sevilla als millors treballs d’investigació del període 2009-2011, atorgat a la seva tesi doctoral el 2011.

Lídia Farré Olalla

lidiafarre2

Científica titular de l’IAE-CSIC i professora associada de la Barcelona School of Economics

Titular a l’Institut d’Anàlisi Econòmica (IAE-CSIC), professora associada a la Barcelona School of Economics i directora del programa de màster en Economia de Polítiques Públiques de la Barcelona School of Economics, Farré és doctora en Economia per ...