Joves Futur+, projecte impulsat per la Fundació FC Barcelona i la Fundació ”la Caixa".© Fundació FC Barcelona

Un centenar de joves extutelats aconsegueix feina amb el projecte ‘Joves Futur+’

28.06.24

La 2a edició del projecte d’inserció sociolaboral de joves extutelats Joves Futur+, impulsat per la Fundació FC Barcelona i la Fundació ”la Caixa”, ha facilitat que 106 participants hagin aconseguit un contracte de feina. Aquesta fita ha estat possible gràcies a la col·laboració d’un centenar d’empreses.

L’Auditori 1899 de l’Spotify Camp Nou ha acollit la cloenda de la 2a edició del projecte Joves Futur+ aquest dijous. L’acte a comptat amb la presència de la directora general de la Fundació FC Barcelona, la Dra. Marta Segú; i el subdirector general de la Fundació ”la Caixa”, Marc Simón. També hi ha assistit la secretària d’Infància, Adolescència i Joventut de la Generalitat de Catalunya, Núria Valls, i la subdirectora general de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, Rosa Maria Pérez.

Foto de família de la cloenda de la 2a edició. Al centre: Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona; Núria Valls, secretària d’Infància, Adolescència i Joventut de la Generalitat de Catalunya i Marc Simón, subdirector general de la Fundació ”la Caixa”.© Fundació FC Barcelona

El projecte Joves Futur+ està dirigit a persones joves que han estat tutelades per la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència i que, a partir dels 18 anys, han de fer el pas per viure soles, sense suport familiar ni xarxa social. Aquesta circumstància fa que en molts casos aquests joves es trobin en situació d’alta vulnerabilitat.

L’objectiu de Joves Futur+ és facilitar l’emancipació plena de persones joves extutelades d’entre 18 i 25 anys de tot Catalunya a través d’un itinerari personal i sociolaboral individualitzat, que inclou l’acompanyament constant, formació, suport psicosocial i mentoria.

Durant la 2a edició, s’han rebut 200 sol·licituds de joves per participar en el projecte, dels quals se n’han seleccionat 136 provinents de 16 entitats derivadores. D’aquests joves, 82 procedeixen de Barcelona, 3 de Girona, 28 Tarragona i 23 Lleida. Cal destacar que, a causa de l’èxit del programa, amb més del 80% d’efectivitat, gran part dels participants han vingut recomanats per joves de la 1a edició, i ja existeix llista d’espera per a la 3a edició.

L’objectiu de Joves Futur+ és facilitar l’emancipació plena de persones joves extutelades d’entre 18 i 25 anys de tot Catalunya.© Fundació FC Barcelona
Durant la 2a edició, se n’han seleccionat 136 joves provinents de 16 entitats.© Fundació FC Barcelona

L’èxit del projecte es deu a la promoció de les habilitats transversals dels participants, així com el suport psicosocial i l’acompanyament individualitzat i adaptat a les necessitats i història personal de cada jove a través d’un equip de tècniques d’inserció laboral i psicòlogues. També es promouen les competències personals i socials que faciliten l’accés i el manteniment d’una feina i que es realitzen durant la formació inicial i continuen fins a un any després d’haver estat contractats. Dins d’aquestes competències es troben la gestió d’economia personal i domèstica, hàbits laborals i d’higiene personal i gaudir del temps lliure de manera saludable, aspectes clau en l’etapa d’emancipació a la qual s’enfronten, que es desenvolupen també de la mà dels mentors que els donen suport.

Última actualització: 28 juny 2024 | 14:19