Maite Mendioroz

Directora de Navarrobiomed – Fundación Miguel Servet i investigadora principal de la Unitat de Neuroepigenètica

Localització

Pamplona

Descripció

Llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universidad de Navarra (1996) amb especialitat de neurologia (MIR) a l’Hospital Donostia. Duu a terme la tesi doctoral a la Universitat Autònoma de Barcelona i continua la seva formació al Vall d’Hebron Institut de Recerca (2006-2010). Entre 2010-2012 completa la seva formació en neuroepigenètica amb una estada com a científica visitant a la Columbia University (Nova York, Estats Units).

Ha estat coordinadora d’Investigació del Servei de Neurologia de l’Hospital Universitario de Navarra (HUN), on ha desenvolupat la seva activitat en l’àrea de les malalties neurodegeneratives. Ha estat tutora de residents, ha dirigit 4 tesis doctorals i 12 projectes nacionals i internacionals competitius que han donat lloc a 98 publicacions científiques. Ha rebut Premi Nacional Alberto Rábano a la millor tesi en neurociències de la Fundación Romanillos (2011). El 2018 és nomenada membre d’honor del Consell Europeu de Doctors, rep el Premi TELVA a les ciències 2018 i entra en el rànquing Top 100 Dones Líders a Espanya 2021. Actualment és directora de Navarrabiomed – Fundación Miguel Servet i manté el seu càrrec com a investigadora principal de la Unitat de Neuroepigenètica d’aquest centre.

Rubèn López Vales

Foto Rubèn López CM

Catedràtic del Departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia i investigador de l’Institut de Neurociències de la UAB

Llicenciat en Biologia per la Universitat de Girona el 2001, amb un doctorat en Neurociència per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) el 2005. Fa una estada postdoctoral a la McGill University del Canadà (2006-2009). El 2009 torna a la UAB com ...