Doctora en Filosofia per la Universitat de Barcelona i investigadora de la Càtedra AI&Democracy (STG-EUI) i de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, CSIC-UPC

Júlia Pareto Boada

Localització

Descripció

Investigadora de la Càtedra AI&Democracy de la Florence School of Transnational Governance, European University Institute. També és investigadora de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, CSIC-UPC, on treballa en el desenvolupament de l’ètica de la tecnologia.

Doctora en Filosofia amb menció internacional per la Universitat de Barcelona, amb la tesi titulada Ètica de les tecnologies: Coordenades teoricopràctiques per a la robòtica social, desenvolupada dins del programa Human-Centered Robotics, de la Unitat d’Excel·lència María de Maeztu de l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, CSIC-UPC. Màster en Filosofia Política per la Universitat Pompeu Fabra i llicenciada en Filosofia amb premi extraordinari per la Universitat de Barcelona, amb estada acadèmica a la Freie Universität de Berlín. També ha fet estades d’investigació doctorals a la University of Twente i a la Universität Wien.

És membre del Comitè d’Ètica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i del grup Aporia de recerca en filosofia contemporània, ètica i política de la Universitat de Barcelona, amb el qual ha col·laborat en projectes vinculats a línies d’investigació sobre ètica institucional, transparència i bon govern, i més recentment sobre ètica aplicada al desenvolupament tecnològic en l’àmbit sociosanitari.

Joan Miquel Verd

JoanMiquelVerd_experto

Director del Centre d’Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT) i<br>catedràtic del Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Llicenciat en Ciències Polítiques i Sociologia, i en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat Autònoma de Barcelona. El 2002 es doctora en Sociologia amb la tesi titulada Itinerari biogràfic, recursos formatius i ocupació. Una ...

Veure perfil