El Dr. Miquel Casas és catedràtic honorari de psiquiatria de la Universitat Autònoma de Barcelona, director del programa SJD MIND Escoles de l’Hospital Sant Joan de Déu i president de la Fundació Investigació Sant Pau (FISP).

Dr. Miquel Casas

Catedràtic de Psiquiatria Honorari de la Universitat Autònoma de Barcelona i director del programa SJD MIND Escoles de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

Localització

Descripció

El Dr. Miquel Casas ha centrat la seva trajectòria professional en l’estudi i el tractament de les addiccions, la patologia dual, els trastorns del neurodesenvolupament i els trastorns de personalitat al llarg del cicle vital. Es va llicenciar en Medicina i Cirurgia a la Universitat Autònoma de Barcelona (1974), es va especialitzar en Psiquiatria (1978) i es va doctorar en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona (1989).

Ha estat cap de la Unitat de Conductes Addictives de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona; cap del Servei de Psiquiatria i catedràtic de Psiquiatria de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron de Barcelona; cap del grup de recerca de Psiquiatria, Salut Mental i Addiccions del Vall d’Hebron Institut de Recerca de Barcelona (VHIR) i director del programa corporatiu «Trastorns del neuropsicodesenvolupament i de l’aprenentatge al llarg del cicle vital» de l’Institut Català de la Salut (ICS). També va ser investigador principal del grup G27 del Centro de Investigación Biomédica en Red de Salud Mental (CIBERSAM) de l’Instituto de Salud Carlos III de Madrid, membre del Consell Assessor de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i president de la Fundación de Patología Dual.

Actualment, és catedràtic de Psiquiatria Honorari de la Universitat Autònoma de Barcelona i director del programa SJD MIND Escoles de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. També és membre del Consell Assessor de Salut Pública del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, president de la Fundació Investigació Sant Pau (FISP) de Barcelona, president honorari de la Sociedad Española de Patología Dual i acadèmic honorífic de la Reial Acadèmia de Medicina de la Comunitat Valenciana. Pertany al consell editorial de diverses revistes en el camp de la psiquiatria i de les addiccions, i ha rebut diversos premis i reconeixements institucionals nacionals i internacionals.

Eduard Gratacós Solsona

Dr. Eduard Gratacós, Director de BCNatal de Hospital Clínic i l’Hospital Sant Joan de Déu, Catedràtic de la Universitat de Barcelona i Cap dels grups dels grups de recerca de Medicina Fetal IDIBAPS i CIBERER, a Barcelona.

Expert en medicina i cirurgia fetal, i director de BCNatal

Metge científic especialitzat en obstetrícia i ginecologia, Gratacós és reconegut per haver dut a terme la primera cirurgia fetal a Espanya el 1999 i per haver fundat la primera unitat de medicina i cirurgia fetal a l’Hospital Universitari Vall ...

Veure perfil