Dr. Eduard Gratacós, Director de BCNatal de Hospital Clínic i l’Hospital Sant Joan de Déu, Catedràtic de la Universitat de Barcelona i Cap dels grups dels grups de recerca de Medicina Fetal IDIBAPS i CIBERER, a Barcelona.
Dr. Eduard Gratacós, Director de BCNatal (Hospital Clínic y Hospital Sant Joan de Déu), Catedrático de la Universidad de Barcelona y Jefe de los grupos de investigación de Medicina Fetal IDIBAPS y CIBERER, en Barcelona..

El primer any del projecte de placenta artificial de BCNatal impulsat per la Fundació ”la Caixa” demostra ja la prova de concepte

17.11.21

El doctor Eduard Gratacós, director de BCNatal, de l’Hospital Clínic i l’Hospital Sant Joan de Déu, i la doctora Adelina Pellicer, cap de la Unitat de Neonatologia de l’Hospital Universitari La Paz, debatran sobre les causes de la prematuritat, que provoca un milió de morts anuals al món, sobre les seves conseqüències i sobre com prevenir-les, pal·liar-les o fins i tot, evitar-les.

Els avenços mèdics han aconseguit millorar la supervivència dels prematurs extrems, els que neixen abans de les 28 setmanes. Tanmateix, en naixements encara més primerencs, amb 26 setmanes o menys, la supervivència baixa i, en els casos més extrems, els nounats poden presentar seqüeles molt greus.

El doctor Gratacós explicarà els avenços del primer any del projecte de placenta artificial de BCNatal, impulsat per la Fundació ”la Caixa”. Es tracta del primer projecte a Europa que treballa per crear una placenta artificial que recreï les condicions que té el fetus dins de l'úter matern, que de tenir èxit podria reduir les possibles seqüeles dels nascuts en etapes de prematuritat molt extrema i augmentar-ne la supervivència. Fins ara el projecte ha permès sobreviure un fetus animal en un model experimental fora de l'úter durant hores.

El col·loqui tindrà lloc en streaming el dimecres 17 de novembre a les 19 hores. Per seguir-lo cal omplir aquest breu formulari una hora abans de l’inici del debat, com a molt tard.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 16:55