El president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, i la presidenta executiva de la Fundación Francisco Luzón, María José Arregui, han signat la renovació de la col·laboració entre totes dues entitats per donar suport a la recerca sobre l’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA).
El presidente de la Fundación ”la Caixa”, Isidro Fainé, y la presidenta ejecutiva de la Fundación Francisco Luzón, María José Arregui, han firmado la renovación de la colaboración entre ambas entidades para apoyar la investigación sobre la Esclerosis Lateral Amiotrófica (ELA).

La Fundació ”la Caixa” i la Fundación Francisco Luzón renoven la seva aliança per donar suport a la recerca de l’ELA

08.05.23

Conscients que promoure la recerca és clau per poder trobar un tractament i una cura per a l’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), totes dues institucions han signat una nova col·laboració per als cinc anys vinents amb l’objectiu d’impulsar el desenvolupament de nous coneixements i enfortir el teixit investigador sobre aquesta malaltia neurològica degenerativa.

Fins ara, l’acord previ entre totes dues fundacions ha permès donar suport a cinc projectes de recerca sobre l’ELA des de perspectives molt diferents. El primer que ha finalitzat està desenvolupant un tractament contra la neuroinflamació basat en l’administració oral d’un lípid derivat dels àcids grassos omega-3.

Pel que fa als altres quatre, en un s’hi analitza el potencial de l’hormona que regula la gana per tractar els pacients d’ELA; en un altre es treballa per desenvolupar un test de detecció no invasiu de la malaltia; en el tercer s’hi està desenvolupant un compost que evita la mort de les neurones motores, i en l’últim s’hi explora el paper de l’estrès nucleolar en l’ELA per identificar noves dianes terapèutiques que permetin tractar la malaltia.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:30