Javier Solana, president del Comitè Científic de la Fundació ”la Caixa”, i Josep Tabernero, director del projecte científic del CaixaReserch Institute.
Javier Solana, presidente del Comité Científico de la Fundación ”la Caixa”, y Josep Tabernero, director del proyecto científico del CaixaReserch Institute.

El CaixaResearch Institute serà el primer centre de recerca especialitzat en immunologia d’Espanya

08.06.22

La Fundació ”la Caixa” presenta el projecte científic del seu futur centre de recerca, que se centrarà en l’estudi dels processos del sistema immunològic en la seva interacció amb les malalties més prevalents, com les neurològiques, les oncològiques i les infeccioses, a més de en l’anàlisi dels factors mediambientals que hi influeixen.

CaixaResearch Institute desenvoluparà investigació pròpia d’impacte que prioritzarà la transversalitat i la interdisciplinarietat, el desenvolupament de tecnologies d’avantguarda i la translació dels resultats a la societat.

A més, generarà un ecosistema estable de col·laboració entre els quatre centres de referència amb els quals Fundació ”la Caixa” té una especial vinculació: l’Institut d’Investigació de la Sida (IrsiCaixa), l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), el Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) i el Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC).

Aquest mes de juny s’inicien les obres als terrenys on es construirà el futur institut, davant de CosmoCaixa, a Barcelona. El centre comptarà amb una extensió total aproximada de 19.000 m2.