Els alumnes del Colegio Arenales de Carabanchel premiats per The Challenge d'EduCaixa al costat del seu docent.© Ula Prats / FLC

De l’aula a l’ONU: 67 estudiants, premiats amb un viatge formatiu als Estats Units

16.05.24

EduCaixa ha premiat amb un viatge formatiu als Estats Units 17 projectes sostenibles desenvolupats per 67 alumnes de secundària repartits en equips. Les iniciatives guardonades han estat seleccionades entre el centenar de propostes que van passar la setmana passada pel campus The Challenge a Barcelona, impulsat pel programa educatiu de la Fundació ”la Caixa”. Entre els premiats hi ha dos grups d’estudiants catalans.

Els equips catalans seleccionats són un grup de quatre alumnes de l’Institut Escola del Treball de Granollers, que ha presentat una app anomenada Generació D que fomenta la donació de plasma; i un grup de quatre alumnes de l’Insitut La Miquela de Bescanó (Girona), que ha creat una altra app, anomenada ODS Challenge, que promou el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU.

Els 67 estudiants seleccionats faran una estada de deu dies a Nova York i Boston, del 30 de juny al 12 de juliol. Entre les diferents activitats programades, els joves presentaran les seves idees a la seu de les Nacions Unides i visitaran el Massachusetts Institute of Technology (MIT), la Universitat de Yale i empreses com Google. També tindran l'oportunitat de connectar, compartir i aprofundir en les seves propostes a través de trobades amb mentors, tallers i xerrades inspiracionals.

Els alumnes del Colegio Santa Ana de Sevilla premiats per The Challenge d'EduCaixa.© Ula Prats / FLC
Alumnes de l'IES Escola del Treball de Granollers premiats per The Challenge d'EduCaixa.© Ula Prats /FLC

Tots els projectes seleccionats per The Challenge d'EduCaixa estan relacionats amb algun dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides i posen el focus en qüestions que preocupen els joves com la salut i el benestar de les persones, la protecció del planeta i la reducció de les desigualtats.

«El talent i el compromís que trobem darrere tots aquests projectes és una font d'esperança per al futur de la nostra societat», asegura la directora de EduCaixa, Maria Espinet.

«El talent i el compromís que trobem darrere tots aquests projectes és una font d'esperança per al futur de la nostra societat. Aquests joves han demostrat tenir una motivació i una capacitat reflexiva que són imprescindibles per cercar solucions sostenibles als reptes que afronta el món. Per això, volem fer-los un nou impuls i els premiem amb aquest viatge formatiu, que esperem que els ajudi a fer un pas més en les seves trajectòries», ha assegurat la directora d'EduCaixa, Maria Espinet.

A més, EduCaixa ha premiat tres equips més provinents de The Challenge que presentaran els seus projectes al certamen europeu d’emprenedoria juvenil Youth Start, que se celebrarà a l’octubre a Berlin.

Més d’una dècada d’impuls a les idees transformadores

The Challenge és un programa educatiu d'EduCaixa que, a partir d'un repte, permet a l'alumnat desenvolupar aprenentatges significatius i millorar-ne les competències, aproximar-se a contextos professionals reals, conviure i contribuir a la millora social.

Està dirigit a estudiants d'Espanya i Portugal majors de 14 anys que estiguin cursant 3r o 4t d'ESO, Batxillerat, FP Bàsica o FP de Grau Mitjà. Els docents de referència també participen activament en la prescripció, l'organització a l'aula i l'acompanyament a les activitats, així com en sessions formatives.

Projectes seleccionats per al viatge formatiu de The Challenge als Estats Units
  • Club de robótica e informática Churriana, IES Federico García Lorca, Churriana de la Vega (Granada)
  • AquaVita, Colegio Santa Ana, Sevilla (Sevilla)
  • Hidrógeno Verde, Colegio Sagrada Familia – El Pilar, Lena (Asturias)