The Challenge es un programa de EduCaixa con más de 10 años de historia
The Challenge és un programa educatiu d'EduCaixa amb més de 10 anys d'història.© Ula Prats / FLC

Centenars d'estudiants es reuneixen a Barcelona per sacsejar el món amb les seves idees

09.05.24

Més de 350 alumnes de secundària se citen fins diumenge a Barcelona per participar en el campus The Challenge d’EduCaixa, impulsat per la Fundació ”la Caixa”. Repartits en 107 equips, aquests joves talents presenten projectes que fomenten la justícia social, el benestar de les persones i la protecció del planeta.

Entre el centenar de projectes que es desenvoluparan al campus hi ha 26 iniciatives presentades per estudiants de centres educatius de Catalunya. Tots els projectes, seleccionats d’entre prop de 2.000 propostes, estan relacionats amb alguns dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. Se centren en reptes actuals de la societat com el creixement de l’addicció als mòbils entre els joves, l’augment dels problemes de salut mental, la lluita contra la sequera, la mobilitat urbana sostenible, la convivència intercultural, la igualtat de gènere i la reducció del malbaratament de roba i d’aliments.

Més de 350 estudiants participen en el campus The Challenge d'EduCaixa a Barcelona.© Ula Prats / FLC

Participen en el campus alumnes de 93 centres educatius d’Espanya i 7 de Portugal. També s’hi han convidat dos equips provinents de la fira internacional Exporecerca Jove, dos equips del programa Technovation Girls, dos equips del Perú i un equip de Miami (Estats Units).

Al llarg de quatre jornades, els participants del campus tindran l’oportunitat de connectar, compartir i aprofundir les seves propostes a través de trobades amb mentors, tallers, conferències, xerrades inspiradores i visites a empreses i centres de referència.

Entre els ponents i mentors destacats hi ha el director del Tsai Center for Innovative Thinking de la Universitat de Yale, Victor Padilla-Taylor; la presidenta del Consell de la Joventut d’Espanya, Andrea González Henry; la neuròloga i divulgadora Mónica Kurtis; el fundador de Mentes Empreendedoras, Afonso Mendonça; i la professora i investigadora del MIT Mercedes Balcells-Camps. Les visites formatives tindran lloc en institucions com l’Hospital Sant Joan de Déu, RTVE Catalunya, Tech Barcelona, Espacio 42 i CaixaForum Barcelona.

17 dels equips participants en el campus seran premiats amb un viatge formatiu als Estats Units.© Ula Prats / FLC
Maria Espinet: «Volem impulsar el seu talent perquè totes aquestes idees brillants que neixen a l’aula acabin sacsejant el món el transformin en un lloc més just i sostenible».

«És realment esperançador veure l’enginy, la il·lusió i el compromís social amb què aquests joves aborden els seus projectes. El nostre objectiu és impulsar el seu talent perquè totes aquestes idees brillants que neixen a l’aula acabin sacsejant el món el transformin en un lloc més just i sostenible», ha assegurat la directora del Departament d’Educació de la Fundació ”la Caixa”, Maria Espinet.

El campus acaba dissabte amb la presentació de les iniciatives davant d’un jurat d’experts que seleccionarà els 17 equips que faran un viatge formatiu als Estats Units aquest estiu. Durant deu dies, els premiats presentaran les seves idees a la seu de les Nacions Unides a Nova York i visitaran alguns dels centres de coneixement més avançats del món, com el Massachusetts Institute of Technology (MIT). També se seleccionaran tres equips per participar en el Youth Start, el certamen d’emprenedoria jove que se celebrarà a l’octubre a Berlín.

Els participants podran desenvolupar els seus projectes amb l'ajuda de mentors i experts.© Ula Prats / FLC
Més de deu anys d'impuls a les idees transformadores

The Challenge és un programa educatiu d’EduCaixa amb més de deu anys d'història que, a partir d’un repte, permet a l’alumnat desenvolupar aprenentatges significatius i millorar les seves competències, aproximar-se a contextos professionals reals, conviure i contribuir a la millora social.

Va dirigit a estudiants d’Espanya i Portugal de més de 14 anys que estiguin cursant 3r o 4t d’ESO, batxillerat, FP bàsica o FP de grau mitjà. Els docents de referència participen activament en la prescripció, l’organització a l’aula i l’acompanyament en les activitats, i també en sessions formatives i comunitàries exclusives.

Etiquetes

Última actualització: 09 maig 2024 | 11:00