Arriba a la plataforma la segona temporada de “la col·leccionista”.
Arriba a la plataforma la segona temporada de La col·leccionista.CaixaForum+

La segona temporada del pòdcast «La col·leccionista», estrena de la setmana a CaixaForum+

22.07.24

En aquesta segona temporada, el pòdcast conduït per Leo Garriga abordarà bandes nacionals com El Último de la Fila, Los Secretos, Kortatu o Mala Rodríguez. També arriba a la plataforma el quart episodi de la sèrie Ciència vs. Càncer.

Pòdcast: La col·leccionista
Segona temporada

El dijous 25 de juliol s’estrena la segona temporada del pòdcast original de CaixaForum+ La col·leccionista, que segueix una col·leccionista en la recerca de discos clau de la història de la música. En aquesta segona temporada, La col·leccionista emprèn un viatge a través de la història de l’Espanya moderna que ens permetrà descobrir vinils gravats al nostre país a través de converses amb diferents persones clau en la creació de diferents moviments musicals. Converses que parteixen d’una col·lecció de cançons per retratar un temps i deixar una memòria viva a les nostres orelles.

El pòdcast està conduït per la comunicadora i locutora de ràdio Leo Garriga, que a cadascun dels deu episodis conversarà amb una nova persona convidada:

• El Último de la Fila amb Juanjo Zambrano: Les influències del flamenc al pop
  • Australian Blonde amb Carlos Galán: El naixement de la música independent a Espanya
  • Rosalía amb Virginia Diaz: Redefinir el pop urbà al segle XXI
  • Max Mix 3 amb Toni Peret: El megamix i la música de ball
  • Mala Rodríguez amb Bruno Sokolowicz: El poder femení en l’escena hiphop
  • Ojos de Brujo amb Juanlu Leprevost: El poder de la música mestissa
  • Kortatu amb Javi Garcia: El punk i el rock radical basc
  • Jaume Sisa amb Gemma Recoder: Canet Rock i la música progressiva dels anys setanta
  • Los Secretos amb Julio Ruiz: Los Secretos i la movida madrilenya
  • Los Rebeldes amb Roberto Tierz: : El rock dels anys vuitanta a Barcelona

La primera temporada del pòdcast, disponible a CaixaForum+, va abordar obres cabdals d’artistes com David Bowie, Stan Getz i João Gilberto, The Clash, Amy Winehouse, Radiohead, Depeche Mode o Blur.

FITXA TÈCNICA / Títol: La col·leccionista / Format: Pòdcast. Dues temporades, cadascuna amb 10 episodis de 20 minuts de durada / País i any: Espanya, 2024 / Producció: CaixaForum+ / Direcció i locució: Leo Garriga

Sèrie documental original: Ciència vs. Càncer
Estrena del quart episod: Teràpies avançades vs. càncer

Aquest dijous 25 de juliol, CaixaForum+ estrena el quart episodi de Ciència vs. Càncer, la sèrie documental que la plataforma destina a abordar la investigació en el tractament del càncer. En aquest episodi, titulat Teràpies avançades vs. càncer, s’aborden teràpies que estan revolucionant el tractament d’alguns tipus de càncer, com les cèl·lules CAR-T o els limfòcits infiltrants, la seva investigació i els reptes que aquestes teràpies plantegen tant ara com en el futur. Para parlar-ne, hi participen Pere Barba, director del Programa de Teràpies Avançades del Servei d’Hematologia de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron i investigador del Grup d’Hematologia Experimental del VHIO; Silvia Martín Luesma, directora del Programa de Teràpies Avançades del VHIO, i Neus Bayó, project manager del VHIO.

Ciència vs. Càncer és un projecte de CaixaForum+ amb el Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO) i la Fundació ”la Caixa”, liderat per Luis Quevedo i produït per Cultura Inquieta Films

Al quart capítol d'aquesta sèrie s'hi aborden teràpies que estan revolucionant el tractament d'alguns tipus de càncer.CaixaForum+
Gràcies a la col·laboració amb SUNCINE Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient, arriba a CaixaForum+ el documental Animal (Cyril Dion, 2021).CaixaForum+
Largometraje documental: Animal

El 25 de juliol també arriba a la plataforma el llargmetratge documental Animal (Cyril Dion, 2021), gràcies a la col·laboració que CaixaForum+ ha establert amb SUNCINE Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient.

Animal està protagonitzat per Bella i Vipulan, que tenen 16 anys i pertanyen a la generació que pensa que el futur està amenaçat. Canvi climàtic, sisena extinció massiva de les espècies…; d’aquí a 50 anys, el planeta podria ser inhabitable. Malgrat les alertes, en el fons res no canvia. Llavors, decideixen anar al fons del problema: la nostra relació amb el món dels éssers vius. Guiats per la primatòloga Jane Goodall i al llarg d’un viatge extraordinari, comprendran que tots estem profundament vinculats a totes les altres espècies. I que, si les preservem, ens salvarem a nosaltres mateixos també.

Última actualització: 22 juliol 2024 | 13:03