Grup de cantors del projecte participativu #YoCanto Let It Be a Lisboa.© DAVID MOMBLAN

La Fundació ”la Caixa” celebra el Dia Europeu de la Música a Lisboa amb un vídeo participatiu al ritme de Let It Be

21.06.24

El projecte participatiu de la Fundació ”la Caixa” #JoCanto arriba per primera vegada a Portugal amb la popular cançó de The Beatles Let It Be. La iniciativa ha reunit a Lisboa 200 veus amateurs procedents de set cors portuguesos per interpretar la peça, que veurà la llum demà, 21 de juny, amb motiu del Dia Europeu de la Música. Tot això, amb el director creatiu Isaac Casals (Lavinia Next), els arranjaments i la producció musical d’Oriol Padrós, i la preparadora d’escena Paula Cirino.

La Fundació ”la Caixa” presenta #JoCanto Let It Be, un nou projecte participatiu que ha reunit a Lisboa 200 cantaires amateurs de set cors portuguesos per interpretar la popular cançó Let It Be, de The Beatles. La iniciativa, que per primera vegada s’ha rodat i produït a Portugal, veu la llum aquest divendres, 21 de juny, en el marc de la celebració del Dia Europeu de la Música. A Portugal es difondrà a través de YouTube, i a Espanya, a través de CaixaForum+.

El projecte mostra la ciutat de Lisboa a través dels seus carrers inconfusibles i miradors pintorescos, que han servit com a escenari per a les veus de set cors portuguesos en una actuació sense precedents amb cantaires d’entre 12 i 86 anys. Concretament, els set cors participants són: cor ADECAM, Coro dos Amigos do Conservatório Nacional, cor emCANTUS, Coral de Linda-a-Velha, Grupo Coral de Queluz, Lisbon Community Choir i Polyphonia Schola Cantorum.

Imatge del primer cantor que apareix al projecte participatiu #YoCanto Let It Be davant un mirador de Lisboa.© DAVID MOMBLAN

La cançó comença amb una base acústica a ritme d’ukelele i veu, una melodia que creix gradualment a mesura que s’hi integren els participants de les corals i que culmina en una tornada repleta d’harmonies i de veus entrellaçades. Al llarg del vídeo, els participants recorren alguns dels símbols emblemàtics de la capital portuguesa, com ara un dels famosos tramvies circulant per la calçada de São Francisco, els particulars turons amb els miradors de Graça i de São Pedro de Alcântara, els mosaics empedrats i els encantadors carrers del barri d’Alfama.

Tot això, amb el director artístic Isaac Casals (Lavinia Next), els arranjaments i la producció musical d’Oriol Padrós, i la preparadora d’escena Paula Cirino, professionals que han tingut un paper fonamental en un rodatge marcat per la pluja.

Tot i les circumstàncies meteorològiques, l’esforç dels professionals audiovisuals i la implicació dels cantaires han permès crear una peça capaç de convertir la capital portuguesa en una autèntica celebració musical inundant-ne els carrers amb una melodia inspiradora que reflecteix la passió i el talent dels cantaires amateurs.

Compromís amb la divulgació de la cultura
Cantors de la iniciativa participativa #YoCanto Let It Be en un mirador de Lisboa.© DAVID MOMBLAN

Aquesta iniciativa, que va néixer a Espanya durant la pandèmia en una aposta per la trobada digital, segueix el seu periple i es consolida en format presencial amb l’objectiu de brindar l’oportunitat a cantaires aficionats de participar en un projecte audiovisual professional.

Després de l’èxit de #JoCanto Viva la vida, #JoCanto Al·leluia, #JoCanto Joy to the World, #JoCanto Carol of the Bells i #JoCanto Adeste Fideles, que han acumulat més de 6,2 milions de visualitzacions a YouTube, la Fundació ”la Caixa” consolida amb aquesta proposta innovadora el seu compromís amb la cultura i la seva activitat musical participativa, que té una llarga tradició de més de 25 anys.

Disponible a CaixaForum+, la plataforma d’estríming de cultura i ciència

De la mateixa manera que l’anterior vídeo #JoCanto Adeste Fideles, la peça #JoCanto Let It Be es publicarà en obert i sense necessitat de registre a CaixaForum+, la plataforma gratuïta de la Fundació ”la Caixa” referent en divulgació cultural i científica que permet l’accés a una gran varietat de continguts audiovisuals.

De fet, tots els vídeos anteriors de la iniciativa participativa #JoCanto estan disponibles a la plataforma CaixaForum+ i es poden compartir fàcilment a través de les xarxes socials. En el primer any de funcionament, la plataforma ha superat els 170.000 subscriptors registrats, amb una mitjana de 12.000 de nous cada mes i amb més de 200.000 hores de contingut consumides.

Etiquetes