Regina de Miguel, «Nekya. Una pel·lícula río», 2023.Foto cortesia de l'artista

S'obre la 4a convocatòria d’ajuts a la producció d’obres d’art de la Fundació ”la Caixa”

02.05.24

La convocatòria de Suport a la Creació. Producció 2024 de la Fundació ”la Caixa” arriba enguany a la quarta edició amb l’objectiu de donar suport a la producció d’obres d’art de creadors contemporanis. La convocatòria, dirigida a artistes i col·lectius a Espanya i Portugal, inclou una ajut econòmic i professional per impulsar l’activitat artística i encoratjant-ne la creació. Oberta entre el 2 de maig i el 7 de juny d’aquest any, la convocatòria tindrà una llista de màxim 15 guanyadors que es farà pública a mitjans de setembre.

La Fundació ”la Caixa” ha obert la convocatòria de Suport a la Creació. Producció 2024, que té com a objectiu proporcionar ajut econòmic i professional perquè els artistes puguin produir obres d’art. Està dirigida a artistes i col·lectius d’artistes visuals més grans de 18 anys i de nacionalitat o residència espanyola o portuguesa que tinguin un projecte inèdit per dur a terme o en marxa, en col·laboració amb un agent extern, sigui un museu o un altre tipus d’institució artística i que hagi de ser produït. Com a requisit, els aspirants també han d’haver exposat la seva obra en tres ocasions diferents com a mínim.

June Crespo, «Díptico VSCHC», 2023.© Roberto Ruiz

De caràcter biennal, aquest programa d’ajuts forma part del compromís de la Fundació ”la Caixa” amb l’art contemporani, que inclou la seva prestigiosa Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, con 40 anys d’història, com també la convocatòria Suport a la Creació, amb Comisart, iniciada el 2012 i dirigida a impulsar la carrera de joves comissaris, a més de l’actual dedicada a la producció, que es va iniciar el 2018 i que aquest 2024 arriba a la quarta edició.

Suport a la Creació. Producció 2024 ofereix suport a artistes o col·lectius d’arts visuals a Espanya i Portugal per dur a terme la producció d’una obra d’art inèdita que serà posteriorment difosa, sigui a través d’una exposició, a la seu de l’agent extern que col·labori en el projecte, o bé través d’altres mitjans de difusió. El suport econòmic de la convocatòria inclou dues parts: els honoraris i la producció de l’obra, que es pot dur a terme al llarg de dos anys després d’haver guanyat la convocatòria. A més, quan les obres seleccionades ja estiguin produïdes, el comitè assessor de la Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa” valorarà la possibilitat que s’incorporin a la Col·lecció.

Karlos Gil, «Timefall (Anarres)», 2023.© Roberto Ruiz

La selecció dels guanyadors de la convocatòria es durà a terme per mitjà d’un jurat format per tres professionals del món de l’art i un representant de la Fundació ”la Caixa”.

A les anteriors convocatòries, van ser guardonats artistes com Eva Fàbregas, June Crespo, Cooking Sections, Regina de Miguel, Patricia Dauder, Alicia Kopf, Karlos Gil, entre altres.

A les anteriors convocatòries, van ser guardonats artistes com Eva Fàbregas, June Crespo, Cooking Sections, Regina de Miguel, Patricia Dauder, Alicia Kopf, Karlos Gil, Marta Pujades, Filipa César i Sonia Borges, Catarina Botelho, Javier Codesal, Pedro Barateiro, Antoni Hervás, María Alcaide, Marcelo Expósito, Pedro Torres, Grup d’Estudi, Pep Vidal, Nyam Nyam, Pedro Neves, Fernando García-Dory, Julia Spínola, Noa i Lara Castro, Maura Grimaldi i Alex Reynolds, entre d’altres.

Se’n poden consultar les bases completes al portal Convocatòries del web de la Fundació o directamente a aquest enllaç.

Última actualització: 02 maig 2024 | 14:00