Els empleats de ”la Caixa” recullen 81.000 llibres per a projectes socioeducatius a la República Dominicana, Mèxic i Hondures

18.06.10

Durant la setmana del voluntariat, ”la Caixa” ha tornat a implicar tots els seus empleats, aquesta vegada amb una campanya de recollida de llibres. La campanya ha tingut lloc entre el dilluns 7 i el divendres 11 de juny de 2010. Tots els llibres recollits es destinaran a projectes socioeducatius de Tegucigalpa (Hondures), Cuernavaca (Mèxic) i la República Dominicana.

La campanya s'ha dut a terme a les 8 direccions territorials que ”la Caixa” té a tot l'Estat espanyol. El Programa de Voluntariat, en el qual s'emmarca la iniciativa, ha aconseguit mobilitzar els més de 27.000 empleats del Grup ”la Caixa” per obtenir 81.000 llibres.

Els llibres s'han recollit a cadascuna de les 5.500 sucursals de l'entitat financera, als centres socials, culturals i científics de la Fundació ”la Caixa”, CosmoCaixa i CaixaForum, i als Esplais de gent gran de Fundació ”la Caixa” de Catalunya, les Balears, Madrid i Múrcia.

La campanya de recollida de llibres ha estat possible gràcies a la col·laboració entre MRW, l'Asociación Interlibros i la Fundación Logística Justa. Així, MRW ha rebut les caixes de llibres i les ha aplegat a la plataforma operativa que té a Barcelona, on Interlibros ha classificat els llibres en diferents temàtiques i la Fundación Logística Justa s'encarregarà de fer-los arribar tots als llocs de destinació.

Els llibres que s'han recollit són, d'una banda, contes i llibres infantils, novel·les, còmics i literatura clàssica juvenil i d'interès general, com ara llibres relacionats amb la naturalesa i el cos humà, i també diccionaris i atles.

El Programa de Voluntariat Corporatiu de ”la Caixa” té a hores d'ara més de 3.150 voluntaris (empleats i empleades en actiu o jubilats, així com familiars i amics seus) implicats en la realització de tasques solidàries. A tot l'Estat espanyol hi ha 45 associacions provincials de voluntaris de ”la Caixa”.