La Fundació de l’Esperança ha atès 8.000 persones en risc de pobresa i exclusió social.
La Fundación de la Esperanza ha atendido a 8.000 personas en riesgo de pobreza y exclusión social.

03.10.23

La Fundació de l’Esperança, constituïda l’any 2013 per la Fundació ”la Caixa”, és una entitat d’acció social directa i de proximitat que lluita contra la pobresa i l’exclusió social al districte de Ciutat Vella. La institució ofereix atenció i recursos a més de 500 famílies cada any.

Treballant en xarxa amb les entitats i altres agents del territori, ha acompanyat més de 3.600 infants i adolescents a través del suport educatiu a la infància i ha obert les portes de la inserció laboral a prop de 2.000 persones en risc d’exclusió, que han pogut formar-se i trobar feina o crear el seu propi projecte d’autoocupació.

Per donar resposta a les necessitats socials detectades, l’entitat ha posat en marxa al llarg d’aquests anys nous projectes, com per exemple l’Espai Familiar, dedicat a millorar el procés de criança (de 0 a 3 anys) i a compartir experiències i inquietuds en un entorn segur i favorable per al desenvolupament dels nadons.

Durant aquesta primera dècada, la Fundació de l’Esperança ha acollit a la Casa de Recés 196 dones en risc d’exclusió amb l’objectiu de potenciar la seva autonomia i el seu procés d’emancipació.

Coincidint amb la commemoració del seu desè aniversari, la Fundació de l’Esperança publica un llibre que narra 10 històries inspiradores de persones que n’han format part. Com un acte més de la celebració, el 5 d’octubre tindrà lloc una jornada oberta al barri amb diferents activitats dirigides a entitats, infants i famílies.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:32