Més de 2.400 persones privades de llibertat han participat en el programa d’integració laboral de la Fundació ”la Caixa” i el Ministeri de l’Interior durant la pandèmia

26.05.21

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, i el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, han subscrit avui un acord per donar continuïtat al programa Reincorpora, dirigit als interns que estan complint la part final de la condemna, i el programa CiberCaixes Solidàries, per donar formació en competències digitals.

El 2020, en el difícil context derivat de la pandèmia, s’han aconseguit més de 1.000 contractacions. Des que es va posar en marxa aquesta col·laboració el 2011, Reincorpora ha facilitat itineraris d’inserció social i laboral a 15.846 interns. D’aquesta manera, els participants tenen l’oportunitat de construir un futur diferent a través d’itineraris personalitzats en què se’ls ajuda a millorar les seves habilitats i a reforçar els valors que els ajudaran en el seu camí cap a la integració social i laboral.

«Amb una dècada de trajectòria, el programa ha evidenciat la importància i els bons resultats del suport a la reinserció sociolaboral dels interns. Durant aquests deu anys, han estat milers les persones que han pogut reconduir el seu projecte vital a través d’itineraris individualitzats. El nostre objectiu, amb la col·laboració inestimable del Ministeri de l’Interior, és continuar donant oportunitats de futur als participants», subratlla el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé.