Opennatur, La Granja, König, Andilana, la Fundació d’Atenció a la Dependència Sant Joan de Déu i l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès reben els Premis Incorpora de ”la Caixa”

01.12.15

Els Premis Incorpora Catalunya reconeixen empresaris que aposten per la contractació de col·lectius vulnerables en el marc de la responsabilitat social corporativa.

Entre els criteris de selecció que ha seguit el jurat, hi ha el nombre de contractacions de persones vulnerables respecte al conjunt de la plantilla, el perfil dels treballadors integrats i la durada mitjana dels contractes.

Incorpora, el programa d'integració laboral de l'Obra Social ”la Caixa”, ha facilitat a Catalunya 5.939 llocs de treball a col·lectius vulnerables (com ara persones amb discapacitat, immigrants, exreclusos, aturats de llarga durada, joves en situació de vulnerabilitat o dones víctimes de violència de gènere) en el que portem d'any, en comparació amb els 4.304 del mateix període de l'any anterior.

En marxa des del 2006, Incorpora compta amb la col·laboració de 111 entitats socials catalanes especialitzades en el treball amb col·lectius en risc d'exclusió, així com amb una xarxa de 249 tècnics d'inserció laboral que actuen de pont entre aquestes entitats i les empreses.

«Durant el 2015, Incorpora ha assolit els cent mil llocs de treball facilitats al conjunt de l'Estat. A Catalunya hem registrat un augment interanual de les contractacions de més del 35 %. Tot això ha estat possible gràcies al suport d'empreses com les que avui premiem, empreses solidàries i compromeses amb el seu entorn», ha explicat Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”.