”la Caixa” crea la Fundació de l’Esperança, centrada en la lluita contra la pobresa mitjançant l’acció social directa

27.05.13

La Fundació de l’Esperança endega la seva activitat amb la inauguració del Centre Comunitari d’Acció Social, situat al barri Gòtic de Barcelona. D’aquesta manera, ”la Caixa” inicia la seva acció social directa.

L’Obra Social ”la Caixa” concentra en aquesta nova fundació els seus programes de lluita contra la pobresa a partir del lligam històric de l’entitat amb la Congregació de Nostra Senyora de l’Esperança, vinculada a ”la Caixa” des del 1923.

El nou centre posarà a la disposició dels ciutadans els principals programes de l’Obra Social ”la Caixa” dirigits a lluitar contra la pobresa i l’exclusió social: CaixaProinfància (atenció a famílies amb infants en situació de vulnerabilitat), Incorpora (integració laboral de col·lectius desfavorits), Violència: Tolerància Zero (acompanyament de víctimes de violència de gènere) i Intervenció Comunitària Intercultural (gestió de la diversitat), entre altres.

La Congregació de Nostra Senyora de l’Esperança es va instal·lar al carrer de la Palma de Sant Just de Barcelona l’any 1936 i va ocupar dos edificis contigus: el primer acull la seu de la Congregació i la capella de Nostra Senyora de l’Esperança, i el segon, la Casa de Recés. L’Obra Social ”la Caixa” culmina ara la rehabilitació d’aquests dos immobles habilitant-ne el primer com a Centre Comunitari de la nova Fundació de l’Esperança.

Segons el president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé: «L’acció social de l’entitat té com a objectiu donar oportunitats a les persones que més ho necessiten treballant perquè puguin aspirar a un futur millor. Amb la creació de la Fundació de l’Esperança volem donar una resposta encara més eficient als grans reptes socials que planteja la conjuntura actual, i apropar-nos més als ciutadans, especialment a aquells que passen situacions de dificultat. Estem convençuts que el naixement d’aquesta nova fundació no només és important per a ”la Caixa”, sinó també per al conjunt de la societat».