L’Obra Social ”la Caixa” promourà itineraris d’inserció sociolaboral per a 1.000 reclusos de tot Espanya el 2011

03.05.11

El ministre d’Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, i el president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, han signat avui a Madrid un conveni per impulsar, per sisè any consecutiu, un programa adreçat a interns de centres penitenciaris que compleixen la part final de la condemna.

L’acord subscrit estableix l’atenció de 1.000 reclusos, a través d’itineraris d’inserció social i laboral. La iniciativa compta, aquest any 2011, amb una inversió de 4,5 milions d’euros per part de l’Obra Social “la Caixa”.

Amb el nom de “Reincorpora”, el projecte representa una ampliació del programa de beques de formació professional de reclusos que es duu a terme amb el Ministeri d’Interior des del 2006.

Sense deixar de banda la formació, “Reincorpora” preveu la prestació de serveis a la comunitat per part dels interns que hi participen, i també l’accés a un lloc de treball per mitjà del programa d’integració laboral de l’Obra Social ”la Caixa”, que ja ha facilitat la contractació professional de 34.879 persones en risc d’exclusió.

Entre el 2005 i el 2010, l’entitat financera ha facilitat cursos o formació a més de 5.000 interns de centres penitenciaris de tot l’Estat espanyol, amb una inversió global de 24 milions d’euros.