L’Obra Social ”la Caixa” concedeix 1.000 beques de formació professional per a reclusos de tot Espanya

15.12.09

El ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, i el president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, han signat avui a Madrid un conveni per impulsar, per cinquè any consecutiu, el programa de formació professional per a població reclusa.

L'acord signat estableix la concessió de 1.000 beques, la qual cosa comporta una dotació per al programa que arriba als 4,6 milions d'euros.

El programa s'adreça a la formació d'interns, en règim de segon o tercer grau, en oficis amb gran demanda per part del mercat laboral com ara auxiliar de geriatria, forner, instal·lador de fibra òptica, teleoperador o tècnic de manteniment i neteja industrial. Tot això amb l'objectiu de normalitzar la seva situació personal i professional un cop accedeixin a un règim de llibertat o semillibertat.

El 95% dels reclusos que ha rebut una beca de formació durant el curs 2008-2009 ha acabat amb èxit els estudis. El 68,4% dels becaris ha accedit a un règim de llibertat o semillibertat tres mesos després d'haver acabat el curs i el 26% ha trobat feina gràcies a la formació rebuda.