L’Obra Social ”la Caixa” i Creu Roja faciliten la integració laboral de 1.570 dones en risc d’exclusió per mitjà del programa Incorpora

12.11.09

El compromís de 539 empreses ha permès, per mitjà de l’exercici de la seva responsabilitat social, la contractació d’aquestes dones amb dificultats socials.   L’entitat financera i l’organització d’acció humanitària posen un èmfasi especial en el recolzament i l’acompanyament sociolaboral de dones que pateixen violència de gènere. Ja són 277 les que han aconseguit trobar feina gràcies a aquesta iniciativa.   El projecte, que està en funcionament des de l’any 2007, es proposa pal·liar els efectes de les circumstàncies socials que dificulten especialment l’accés de la dona al mercat laboral, com ara les responsabilitats familiars no compartides, la cura informal de persones dependents, l’atur de llarga durada, el treball en l’economia submergida o la discriminació per motius de gènere.   Un total de 16 oficines repartides per tot Espanya permeten atendre les necessitats específiques de cada territori. Aquestes estan situades a Salamanca, Balears, Màlaga, Granada, Astúries, Madrid, Navarra, Guipúscoa, Alacant, Lleida, Tarragona, Girona, Castelldefels, Barcelonès Nord, Centelles i Sabadell.   El projecte es desenvolupa en el marc d’Incorpora, el programa de foment de l’ocupació de l’Obra Social ”la Caixa”, l’objectiu del qual és facilitar la integració laboral dels col·lectius més vulnerables.