”la Caixa” i del Departament de Salut prorroguen l’actual conveni de mediació sanitària intercultural dos anys més

07.04.10

La consellera de salut, Marina Geli i el director general de la Fundació ”la Caixa” han presentat els resultats del segon any del projecte centrat a enfortir la figura del professional de la mediació i la xarxa de mediadors interculturals que treballen en els centres sanitaris de Catalunya.

L'objectiu de la iniciativa ha estat consolidar la mediació intercultural en l'àmbit de la salut i millorar l'accessibilitat de la població immigrant als serveis de salut. Les dades sobre el nombre de persones immigrades al nostre país confirma la necessitat de seguir impulsant durant els propers anys els serveis de mediació sanitària intercultural.

Durant aquests dos anys, a través del paper dels mediadors s'han generalitzat les adaptacions de l'atenció sanitària a una població culturalment diversa. S'ha dut a terme, l'adaptació dels recursos de mediació a les necessitats territorials amb un increment del nombre de mediadors interculturals.

Dins el sistema sanitari, les especialitats en les què més s'ha sol·licitat el servei de mediació són: ginecologia, obstetrícia, medicina familiar i pediatria. El perfil més habitual dels beneficiaris particulars, és una dona entre 24 i 64 anys. Pel que fa a l'origen dels demandants, majoritàriament s'ha atès a la comunitat àrab, seguida de la xinesa.

Des de la seva posada en marxa, l'Obra Social ”la Caixa” ha destinat prop de 3,5 milions d'euros per al desenvolupament d'aquest nou projecte.

Tots els mediadors formats per la Fundació ”la Caixa” i el Departament de Salut, consolidaran els seus coneixements a través d'una formació continuada i "coaching" que tindrà una durada de dos anys.