L’Obra Social ”la Caixa” fomentarà la convivència ciutadana a través del Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural

30.03.10

L’Obra Social ”la Caixa” obre una nova línia de actuació en l’àmbit de la convivència ciutadana intercultural. L’objectiu del nou Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural de l’Obra Social ”la Caixa” és impulsar processos de desenvolupament comunitari que contribueixin a promoure la convivència i a afavorir la inclusió social de totes les persones residents en un territori.

El projecte s’implementarà en àrees locals a través d’entitats socials i amb la col·laboració de l’Administració pública i dels recursos existents als territoris. L’actuació es limitarà a barris o zones concretes.

En cadascun es desenvoluparà una actuació integral a través d’equips multidisciplinaris que actuaran com a referents i motors de la convivència en tres àmbits prioritaris d’actuació: l’educatiu, el sanitari i el social.

El Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural és una iniciativa pionera. Per primera vegada, es posa en marxa en diferents territoris un projecte d’aquestes característiques, que ha d’afavorir la generació d’una pràctica social, innovadora i sostenible en contextos multiculturals.

L’Obra Social ”la Caixa” manté oberta fins al dia 15 d’abril una convocatòria dirigida a les entitats socials de tot Espanya que vulguin participar en la implementació del Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural.