D'esquerra a dreta, Elisa Duran, directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”; Ángel Simón, conseller delegat de CriteriaCaixa; Miquel Iceta, ambaixador delegat permanent d'Espanya a la Unesco; Juan José López Burniol, vicepresident de la Fundació ”la Caixa”; Audrey Azoulay, directora general de la UNESCO; Maria Eugènia Gay, segona tinenta d’alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona; i Jaume Lanaspa, president de l'Oficina del Club de Roma a BarcelonaFundació "la Caixa"

La directora general de la UNESCO inaugura el Centre Internacional de Ciències Humanes i Socials de CaixaForum Macaya

10.04.24

CaixaForum Macaya consolida el seu paper com a think tank global i passa a formar part d'una xarxa internacional d'excel·lència que treballa per contribuir a la implementació dels programes estratègics i les agendes de desenvolupament de la UNESCO a tot el món.

La directora general de la UNESCO, Audrey Azoulay, ha inaugurat avui el Centre Internacional per a les Ciències Humanes i Socials de la UNESCO al CaixaForum Macaya de la Fundació ”la Caixa”. A la inauguració també han participat Juan José López Burniol, vicepresident de la Fundació ”la Caixa”; Elisa Duran, directora general adjunta de la Fundació; Ángel Simón, conseller delegat de CriteriaCaixa; Miquel Iceta, ambaixador delegat permanent d'Espanya a la Unesco; i Maria Eugènia Gay, segona tinenta d’alcaldia de l'Àrea de Drets Socials, Cultura, Educació i Cicles de Vida de l'Ajuntament de Barcelona.

Audrey Azoulay ha expressat la satisfacció per «la fructífera col·laboració amb Espanya, la Fundació "la Caixa" i el seu president, Isidre Fainé, un actor clau d'aquesta magnífica associació». «El propòsit d'aquest centre reflecteix la convicció històrica de la nostra organització: que les polítiques públiques són més efectives, precises i rellevants quan inclouen aportacions de les ciències socials i humanes. Juntament amb "la Caixa", una important institució de ciències humanes i socials, el nostre objectiu és convertir-nos en una incubadora mundial de ciència i coneixement: organitzant cada cop més trobades dels grans pensadors del nostre temps, tant aquí a Barcelona com a París, a la seu de la UNESCO», ha afirmat.

Per part seva, Juan José López Burniol, vicepresident de la Fundació "la Caixa", ha manifestat que «la Fundació ha estat històricament alineada amb els principis de la UNESCO, promovent la inclusió social, l'educació, la cultura i la ciència com a agents de transformació social», i ha afegit que «CaixaForum Macaya, com a Centre Internacional UNESCO per a les Ciències Socials i Humanes, contribuirà a articular el coneixement i la cultura, contribuint així a promoure la reflexió sobre els principals desafiaments del desenvolupament humà i a fomentar la inclusió i la justícia social».

CaixaForum Macaya consolida el seu paper com a think tank global i passa a formar part d'una xarxa internacional d'excel·lència que treballa per contribuir a implementar els programes estratègics i les agendes de desenvolupament de la UNESCO. Designat per la Conferència General de la UNESCO al novembre del 2021, es tracta del primer centre d'aquesta categoria a Espanya.

Entre la programació prevista per a aquest any al Centre Internacional, es preveu fer un informe sobre la transició climàtica justa i l'organització de conferències i activitats relacionades amb els reptes i les oportunitats de la tecnologia i la societat digitalitzada, treballant sobre temes de gran impacte social i humà.

La posada en marxa d'aquest centre també reflecteix els valors compartits entre la UNESCO, l'organització de les Nacions Unides per a les ciències socials i humanes, i la Fundació "la Caixa". Ambdues institucions tenen com a línies d'actuació prioritàries la inclusió social, l'educació, la ciència i la cultura.

CaixaForum Macaya té una dècada de trajectòria com a espai de reflexió i debat que, a través de la mediació del coneixement entre diferents actors de la societat, analitza els grans reptes del nostre temps a nivell social, econòmic, industrial-tecnològic, humanístic i mediambiental.

Per aconseguir-ho, aquest centre de la Fundació "la Caixa" programa i fomenta el diàleg i l'intercanvi d'idees a través de conferències, debats i taules rodones amb ponents de referència, tant nacionals com internacionals.

Aquest centre es basarà en la xarxa global de la UNESCO per a les ciències socials: gairebé 950 càtedres universitàries a 110 països; el Laboratori de Polítiques Inclusives, un destacat fòrum internacional de la UNESCO; i 30 anys d'experiència i associacions dutes a terme i mitjançant el Programa de Gestió de Transformacions Socials (MOST) de la UNESCO.