A més del material, CaixaProinfància ofereix també suport socioeducatiu.
La Fundació "la Caixa" acompanya a 20.000 infants en la tornada a l'escola.© Víctor Molino. Fundació "la Caixa"

La Fundació ”la Caixa” acompanya a més de 20.000 infants de Catalunya en la tornada a l'escola

05.09.24

Coincidint a mb l’inici del nou curs escolar, el programa CaixaProinfància lliura material escolar un any més, a través de 150 entitats socials catalanes, perquè els infants que viuen en llars vulnerables tinguin més oportunitats i motivació per tornar a classe.

La Fundació ”la Caixa” acompanya en la tornada a l’escola més de 20.000 infants i adolescents de 13.000 famílies en situació de vulnerabilitat a Catalunya. Amb la finalitat de fer-los costat en el seu procés d’aprenentatge i en la creació del camí cap a un futur millor, el programa CaixaProinfància, amb 17 anys de recorregut, inicia el nou curs escolar oferint suport socioeducatiu als qui ho necessiten més a través de reforç educatiu, activitats de lleure i temps lliure, tallers familiars, atenció psicològica, logopèdia i psicomotricitat; i també ulleres, audiòfons, ajuts per alimentació i material escolar.

Segons els darrers càlculs de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), la despesa per a la tornada a l’escola pot suposar més de 500 euros de mitjana per alumne. Per ajudar a alleugerir aquesta despesa a les famílies en situació de vulnerabilitat, la Fundació ”la Caixa” lliura, com cada any, lots de material educatiu a tots els infants i adolescents en edat escolar (de 3 a 18 anys) que formen part del programa CaixaProinfància, que atén més de 65.000 menors de 40.000 famílies a tot Espanya.

Els nens que atén CaixaProinfància rebran material escolar.
Els nens que atén CaixaProinfància rebran material escolar.© Víctor Molino. Fundació "la Caixa"
Els lots de material escolar es lliuren a través de 450 entitats.
Els lots de material escolar es lliuren a través de les entitats.© Víctor Molino. Fundació "la Caixa"

Es repartiran tres modalitats de lots escolars adaptats a cada cicle educatiu (infantil, primària i secundària). Els lots estan formats per una motxilla i un contingut que, en funció de l’edat, inclou elements com un estoig (amb bolígraf multicolor, llapis, goma i maquineta), llapis de colors, retoladors fluorescents, una llibreta A4, un joc de regles, un compàs, una calculadora científica i fundes arxivador ecològiques.

Aquest material escolar es fa arribar a les famílies a través de les més de 450 entitats socials d’arreu del país que duen a terme el programa CaixaProinfància als seus territoris, amb la implicació de centres educatius i de l’administració pública.

Per una tornada a l’escola amb més oportunitats

A Espanya, 1 de cada 3 infants es troba en situació de vulnerabilitat. La Fundació ”la Caixa”, a través de CaixaProinfància, busca trencar la transmissió de la pobresa heretada i fomentar la igualtat d’oportunitats. Aquest programa es dirigeix a la infància i l’adolescència en situació de vulnerabilitat social amb l’objectiu de promoure i donar suport al seu desenvolupament de forma integral i personalitzada.

La Fundació "la Caixa" acompanya a 20.000 infants en la tornada a l'escola.
A més del material, CaixaProinfància ofereix també suport socioeducatiu.© Víctor Molino. Fundació "la Caixa"

Les condicions de l’entorn, com la salut o l’organització familiar, influeixen directament sobre els processos d’aprenentatge, de manera que aquells infants i adolescents que viuen en contextos vulnerables tenen més dificultats per assolir l’èxit escolar. CaixaProinfància treballa des de fa 17 anys per promoure el desenvolupament de les competències bàsiques dels menors, la millora dels hàbits d’estudi, l’autonomia de l’aprenentatge, l’increment de les expectatives d’èxit i l’impuls dels resultats acadèmics i el rendiment escolar. Amb tot això, també s’espera millorar l’autoestima dels participants, el seu empoderament i l’enfortiment dels processos de socialització i inclusió social per trencar amb el cercle de la pobresa.

Última actualització: 05 setembre 2024 | 10:32