Els guanyadors amb el jurat de la Fundació ”la Caixa”.
Los ganadores con el jurado de la Fundación ”la Caixa”.

Una història sobre la màgia de les trobades familiars guanya el XV Concurs de Relats Escrits per Gent Gran de la Fundació ”la Caixa”

24.10.23

La abuela, de Chelo Cameselle Cabaleiro, ha rebut el primer premi en la categoria de relat, mentre que Nota en la nevera, de Gaspar Marqués Gómez, ha estat el guanyador en la categoria de microrelat. En la tot just estrenada categoria de pòdcast ha obtingut el reconeixement Yo sí tengo ganas, de Milagros Castellà Llorente, de 101 anys.

El jurat ha atorgat, a més, accèssits als textos Dolores de las entretelas, d’Aurora Martín Fiz, en relat, i El disparo, de José Ignacio Sagarzazu Alberdi, en microrelat.

En total s’han rebut 3.552 obres escrites per persones més grans de 60 anys de tot el territori espanyol: 2.416 relats, 1.062 microrelats i 74 pòdcasts. A Catalunya, s’han presentat 539 obres: 404 relats, 123 microrelats i 10 pòdcast.

L’objectiu de la iniciativa és fomentar entre la gent gran l’hàbit de l’escriptura i la lectura, el desenvolupament de la creativitat i l’ús de la imaginació, com també fer visibles les seves habilitats, coneixements, valors i experiència.

Etiquetes