Imatge dels finalistes i el jurat del XIV Concurs de Relats Escrits per Gent Gran de la Fundació ”la Caixa”.
Imagen de los finalistas y el jurado del XIV Concurso de Relatos Escritos por Personas Mayores de la Fundación ”la Caixa”.

Una història dedicada als records i l’amistat després de la pandèmia guanya el XIV Concurs de Relats Escrits per Gent Gran de la Fundació ”la Caixa”

València

26.10.22

El relat Diógenes, de la barcelonina Lluïsa Villanueva, sobre la relació d’una mare i el seu fill, ha resultat finalista de la categoria de relat. A Catalunya, s’han presentat 354 relats i 168 microrelats.

¡Volved por mí!, de Sara Laura Arnez, ha rebut el primer premi de la categoria de relat, mentre que Deseo cumplido, de Carmen Callado, ha estat el guanyador de la categoria de microrelat. A més, el jurat ha lliurat accèssits als textos Entre páginas, de Pedro Díaz, en relat, i El viejo reloj, d’Isidoro Ropero, en microrelat.

Entre les propostes presentades destaquen temes com la nostàlgia, el pas del temps, la pèrdua o la soledat. L’edició, que s’ha celebrat sota el lema «Deixa brotar la teva història», ha registrat un nou rècord de participació, amb un total de 3.574 obres presentades (2.471 relats i 1.103 microrelats), 738 més que l’any passat.

L’objectiu de la iniciativa és fomentar l’hàbit de la lectura, el desenvolupament de la creativitat i l’ús de la imaginació entre la gent gran, i també fer visible els seus coneixements, habilitats, valors i experiència.

Etiquetes