“Una paraula per canviar-ho tot”: La Fundació ”la Caixa” impulsa a Catalunya una marató per afrontar la soledat en la gent gran

27.09.22

La Fundació ”la Caixa” posa en marxa una acció a les 7 ciutats catalanes en les quals desplega el programa Sempre Acompanyats, amb la finalitat de sensibilitzar sobre el fenomen de la soledat i la importància de les relacions socials.

Diferents places i carrers d’aquestes localitats es convertiran en espais de debat i visibilització de la soledat per a tots els públics, on reconeguts experts abordaran temes vinculats amb la soledat des de diferents enfocaments: emocions i benestar, edatisme i estereotips sobre la vellesa o la influència de la soledat en la salut i en la pandèmia, entre d’altres.

Aquesta marató de paraules parteix de la convicció que el primer pas per afrontar la soledat és parlar i compartir sentiments i emocions, com també conscienciar la població sobre els seus efectes per afavorir l’empoderament de la gent gran.

Des del 2013, el programa Sempre Acompanyats de la Fundació ”la Caixa” aborda la soledat des de la prevenció i la intervenció, a través d’una metodologia innovadora, amb la col·laboració de l’entorn comunitari i les administracions públiques. Durant aquest any, el programa ha atès a Catalunya més de 560 persones, gràcies a la implicació de més de 190 voluntaris i 156 entitats.

Etiquetes