Neix Truca a la porta, una acció per conscienciar i detectar situacions de soledat en persones grans

01.10.20

Amb motiu del Dia Internacional de la Gent Gran, la Fundació ”la Caixa”, juntament amb la Creu Roja i diversos ajuntaments, presenta en el marc del programa Sempre Acompanyats una campanya de sensibilització per implicar la ciutadania i afrontar situacions de soledat en la gent gran donant visibilitat a la realitat que s’amaga darrere algunes portes.

El confinament provocat pel context d’emergència sanitària ha pogut agreujar el sentiment de soledat en la gent gran. Aquesta experiència ha posat de manifest la rellevància dels recursos i les fortaleses personals per afrontar aquestes situacions.

L’objectiu del programa Sempre Acompanyats és empoderar les persones en situació de soledat, facilitar la construcció d’una comunitat compromesa amb elles i sensibilitzar la ciutadania per afrontar aquestes situacions. A Espanya, les persones més grans de 65 anys representen el 19,1 % de la població, i es preveu que el nombre augmenti fins al 24,9 % el 2068.

Fins ara, el programa ha atès més de 550 persones grans, ha fet un centenar d’activitats de sensibilització que han arribat a més de 15.000 persones, i compta amb la implicació de 150 voluntaris i més de 200 entitats.

Etiquetes