El 64,1% de les persones que assisteixen als centres de gent gran a Catalunya senten soledat, segons un estudi de la Fundació ”la Caixa”

23.07.20

L’informe La soledat en les persones grans, elaborat per la Fundació ”la Caixa”, determina que la taxa de prevalença de la soledat als centres de gent gran és del 68,5 %, del qual el 53,7 % correspon a soledat moderada; el 10,3 %, a soledat greu, i el 4,5 %, a soledat molt greu.

A Catalunya, un 64,1% de les persones que assisteixen als centres de gent gran senten soledat. Aquesta dada s’extreu d’una mostra de 4.450 persones que van als 192 centres propis i els adherits en conveni amb les administracions públiques.

La recerca posa en relleu la importància dels recursos emocionals a l’hora de reduir el sofriment que genera la soledat i destaca els beneficis d’una actitud més positiva i proactiva. Davant la crisi de la COVID-19, i amb dades derivades d’una recerca complementària, aquestes persones són les que han «resistit» millor el confinament.

«La situació actual ha posat de manifest fins a quin punt la soledat és una realitat estesa i complexa, que ens interpel·la a tots com a societat. És per això que la nostra entitat dedica grans esforços perquè les persones grans disposin de les eines necessàries per viure una vida plena, amb sentit i significat», ha subratllat la directora del programa de Gent Gran de la Fundació ”la Caixa”, Cristina Segura.

Etiquetes