La recerca sobre el càncer, una nova línia d’actuació de la Fundació ”la Caixa”

09.09.02

La Fundació ”la Caixa” dedica, des del 1995, una part important dels seus programes socials a donar suport a la recerca científica de malalties que tenen una gran incidència social, com ara la sida o l'Alzheimer. Amb aquest mateix objectiu ha creat una nova convocatòria d'ajudes per impulsar la recerca en oncologia. Hi poden concórrer equips científics d'institucions sanitàries, universitàries o centres de recerca espanyols sense ànim de lucre.L'aparició de tractaments més selectius i eficaços, i la millora del coneixement dels mecanismes que determinen l'aparició i el desenvolupament dels tumors cancerosos permeten que un de cada sis pacients sobrevisqui a la malaltia.En l'actualitat s'espera que la recerca sobre la composició i l'estructura del genoma humà, així com la interpretació d'aquesta informació biològica, aconsegueixin establir tractaments i medicaments personalitzats.La Fundació ”la Caixa”, conscient de les immenses possibilitats de les noves estratègies i recursos aplicats, ha posat en marxa la Convocatòria d'Ajudes a la Recerca en Oncologia. El seu objectiu és afavorir la recerca bàsica i clínica en aquest camp en benefici dels afectats.En la selecció dels projectes presentats es consideraran prioritaris els estudis d'investigació bàsica i clínica que puguin contribuir a la prevenció, al diagnòstic i a la terapèutica de les malalties neoplàsiques a través de la genòmica, la proteòmica i la bioinformàtica.Els projectes presentats seran avaluats per l'Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva i seran seleccionats pel Comitè Científic Assessor de la Fundació ”la Caixa”.Es poden presentar a la convocatòria les persones que pertanyin a institucions sanitàries o universitàries, a organismes públics de recerca o a altres centres de recerca d'Espanya sense finalitats lucratives.El termini de presentació de les sol·licituds finalitzarà el 15 d'octubre del 2002.Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'hauran de presentar per triplicat, fent servir els impresos que facilita la Fundació ”la Caixa”. Aquests impresos es poden sol·licitar a qualsevol oficina de ”la Caixa” o a través de la pàgina web: www.fundacio.lacaixa.es. Els interessats també poden rebre els impresos per correu trucant al Servei d'Informació de la Fundació ”la Caixa” Tel. 902 22 30 40.www.fundacion.lacaixa.es

Etiquetes