«Temps d’euro», una proposta de la Fundació ”la Caixa” per familiaritzar la gent gran amb la nova moneda

04.09.01

La Fundació ”la Caixa” presenta avui a Barcelona Temps d'euro una iniciativa que a més d'explicar l'ús de l'euro entre la gent gran promou el voluntariat implicant a les persones grans voluntàries en la dinamització d'aquesta iniciativa. Temps d'euro és un programa global que contempla accions formatives, de dinamització i de voluntariat que tenen com a objectiu final apropar a la gent gran a la realitat de la nova Europa. Des del mes d'octubre la Fundació programarà en els més de 500 centres propis i conveniats de tota Espanya una sèrie de conferències i xerrades sobre l'euro. Per recolzar aquest programa ha creat el kit Temps d'euro, un conjunt de materials perquè puguin practicar amb els euros d'una manera senzilla i entretinguda.Rèpliques de bitllets i monedes, pòsters informatius, taules de canvi, una calculadora així com altres elements que permeten organitzar jocs simulant l'ús de l'euro constitueixen el kit Temps d'euro. Aquest és un material dissenyat per ser utilitzat en els centres de gent gran i perquè puguin dinamitzar les propostes d'activitats i de jocs les persones grans voluntàries. Els elements del kit Temps d'euro permeten una participació divertida i realista. Un exemple pot ser la possibilitat de recrear un gran mercat amb tants compradors i establiments com es vulgui on es compra i es ven amb "euromonedes", rèpliques reduïdes dels futurs bitllets.Però hi ha altres elements del kit que el converteixen en un material amb moltes utilitats com un conjunt de cartells amb les regles de conversió exacta entre la pesseta i l'euro dels països de la zona d'euro.La Fundació ”la Caixa” i l'euroLa formació continuada de la gent gran i les accions que fomentin el paper actiu d'aquestes persones en la societat contemporània és l'aspecte més destacat de totes les activitats del programa de gent gran de la Fundació. La iniciativa Temps d'euro respon plenament a aquesta filosofia i també a l'interès de crear activitats que promoguin el voluntariat de la gent gran. Fa dos anys la Fundació va donar un primer pas en aquesta idea d'ajudar la gent gran en els canvis que suposarà l'entrada en vigor de l'euro amb el taller De la sal a l'euro. El programa de Gent Gran de la Fundació ”la Caixa”Aconseguir que la gent gran s'organitzi per decidir el seu propi futur, que des dels centres i Esplais participin en iniciatives tan internes com externes i que intervinguin en projectes de voluntariat són els principals objectius del Programa de Gent Gran de la Fundació ”la Caixa”. Acutalment la Fundació desenvolupa en els més de 500 centres de tot Espanya, propis i en col·laboració amb les diverses administracions públiques, una sèrie de programes pensats especialment per a la gent gran. Entre les activitats més sol·licitades destaquen les aules d'informàtica, a les quals hi ha participat fins ara més de 58.000 persones. Finalment, aquest any 2001 coinicidint amb l'Any Internacional del Voluntariat la Fundació promou un extens programa d'activitats que es concreten en tres objectius: identificar aquelles iniciatives de voluntariat que es desenvolupen en els Esplais, promoure-les i fomentar el desenvolupament de noves propostes per mitjà de conferències i jornades que convidin a la reflexió. En aquests moments es treballa en diferents línies de voluntariat: voluntaris d'informàtica que gestionen i dinamitzen les aules d'informàtica, voluntaris de ciència i cultura que fan visites guiades a museus i voluntaris d'altres iniciatives socials impulsades des dels Esplais. www.fundacio.lacaixa.eswww.clubestrella.com

Etiquetes