La Fundació ”la Caixa” inaugura al Poblenou una ciber@ula per a la gent gran

17.07.01

El dimarts, 17 de juliol s'inaugura al barri del Poblenou de Barcelona, una ciber@ula, el primer esplai de gent gran dedicat a les noves tecnologies. L'equipament compta amb una mediateca i una aula d'informàtica. El centre, que formarà part de la xarxa d'esplais de la Fundació ”la Caixa” representa un pas endavant per intergrar la gent gran en el món de les noves tecnologies. El centre està situat a la Rambla del Poblenou, 75, al local de l'antiga biblioteca de la Fundació ”la Caixa”. Fomentar la participació activa de la gent gran en una societat en la què les noves tecnologies van dominant tots els àmbits de la vida quotidiana, és un dels objectius del programa d'activitats de gent gran de la Fundació ”la Caixa” . Des de l'any 1998, quan es van posar en marxa els primers cursos d'informàtica als esplais de Catalunya, ja s'han instal·lat 105 aules a tota Espanya a les que hi han participat més de 40.000 persones. La ciber@ula del Poblenou és el primer esplai de gent gran de la Fundació on es potenciaran activitats només a les noves tecnologies. A la ciber@ula s'hi poden desenvolupar activitats molt diverses ja que el seu equipament ofereix moltes possibilitats i està pensat per ser un punt de trobada de diferents generacions del barri, com per exemple la mediateca que permetrà que els joves usuaris dels cibercafès es relacionin aquí amb els socis de l'esplai.La ciber@ula començarà a funcionar el mes d'octubre de 2001, mes en què començaran els cursos d'informàtica a nivell d'usuari i internet i es posarà en marxa la mediateca.La ciber@ula estarà gestionada, com tots els Esplais de la Fundació ”la Caixa” per una associació de gent gran; l'Associació de Gent Gran Ciber@ula Poblenou. L'associació te com a objectiu crear i promoure iniciatives que afavoreixin la integració de totes les persones grans en el món de les noves tecnologies i promoure les relacions i intercanvis amb altres col·lectius. Per poder desenvolupar aquesta tasca la junta directiva de l'associació rebrà un programa de formació específica en informàtica.www.fundacio.lacaixa.eswww.clubestrella.com

Etiquetes