Un estudi de la Fundació”la Caixa” analitza l’impacte del teletreball en la implicació dels homes en les tasques de la llar. © Olha Tolsta.

La implicació dels homes en les tasques de la llar augmenta quan teletreballen

24.01.24

Tot i així, només el 30 % dels homes que teletreballen participen més que les seves parelles en les tasques de la llar, davant el 51 % de les dones que fan la mateixa afirmació, segons un estudi de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”.

El projecte d’investigació, liderat per Marta Curull i Laia Maynou, investigadores de la Universitat de Barcelona, i per Lídia Farré, investigadora de l’Institut d’Anàlisi Econòmica del CSIC i de la Barcelona School of Economics, també assenyala que la contribució de les dones a les tasques domèstiques és molt similar independentment de si teletreballen o no.

En el moment de l’estudi Teletreball després de la pandèmia. Anàlisi des de la perspectiva del treballador, dut a terme el maig del 2022, el 36 % dels treballadors feia home office almenys un dia a la setmana, amb una incidència més gran entre treballadors qualificats amb estudis universitaris.

El 88 % de les dones i el 86 % dels homes coincideixen a assenyalar que el teletreball millora l’equilibri entre les responsabilitats familiars i personals, de manera que aquesta és la característica més valorada de treballar des de casa.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 11:53