Quatre de cada cinc víctimes no són conscients que pateixen ciberassetjament segons un estudi de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”. Imatge de Ground Picture.
Cuatro de cada cinco víctimas no son conscientes que sufren ciberacoso según un estudio de El Observatorio Social de la Fundación ”la Caixa”. Imagen de Ground Picture.

Quatre de cada cinc víctimes no són conscients que pateixen ciberassetjament

04.12.23

Gairebé la meitat dels joves espanyols d’entre 12 i 17 anys han patit algun tipus de ciberagressió, mentre que el 9,5 %, a més, han patit ciberassetjament, segons un estudi de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”.

Els joves amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) tenen el doble de risc de ser víctimes del ciberassetjament i, a més, les víctimes amb NESE pateixen un malestar emocional més gran, tal com constaten els investigadors Àngels Esteller Cano, Albert Flexas, Eva Aguilar Mediavilla i Daniel Adrover Roig, de l’Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE), de la Universitat de les Illes Balears.

Els joves que han patit algun tipus de conducta agressiva a través de mitjans cibernètics, com ara les xarxes socials o el correu electrònic, manifesten una simptomatologia més gran associada a la depressió, l’ansietat i l’estrès.

Aquest projecte, seleccionat a la convocatòria per donar suport a investigacions socials sobre tecnologia i societat el 2021, de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”, ha comptat amb la participació de 2.400 adolescents espanyols que en la major part cursaven educació secundària obligatòria.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:03