La convocatòria Més Infància ha seleccionat 67 projectes.
La convocatòria Més Infància ha seleccionat 67 projectes.© Xavier Menós. Fundació "la Caixa"

La Fundació ”la Caixa” i el Fons Social Europeu Plus destinen 4,5 milions a set projectes socials

12.09.24

La Fundació ”la Caixa” ha seleccionat set projectes d’entitats socials de Catalunya a través de les convocatòries d’ajuts Més Infància i Més Feina, als quals destinarà més de 4,5 milions d’euros cofinançats amb el Fons Social Europeu Plus. En total, a Espanya s’han seleccionat 147 projectes amb una dotació de 96,5 milions d’euros. Uns altres 27,5 milions es destinaran a la convocatòria Més Feina Jove, que es resoldrà al març de 2025.

La convocatòria Més Ocupació dóna impuls a la inserció sociolaboral.
La convocatòria Més Ocupació dóna impuls a la inserció sociolaboral.© Cristina Tomás. Fundació "la Caixa"

Com a principal organisme intermedi privat del Fons Social Europeu Plus, la Fundació ”la Caixa” impulsa les convocatòries Més Infància, Més Feina i Més Feina Jove, a les quals destinarà un total de més de 124 milions d’euros a tot Espanya cofinançats amb la Unió Europea. L'objectiu d’aquests ajuts és fomentar l’ocupabilitat dels joves i dels col·lectius en risc d’exclusió social i millorar les condicions de vida de la població infantil en situació de pobresa i de les seves famílies.

Marc Simón: «De la mà de la Unió Europea, apostem fermament pel foment de l’ocupació i l’educació com a eines clau per frenar l’augment de les desigualtats socials»

«Volem donar oportunitats als col·lectius que més ho necessiten. Per això, mitjançant aquestes convocatòries, reforcem el compromís històric dels nostres programes amb la inserció sociolaboral i la lluita contra la pobresa infantil. De la mà de la Unió Europea, apostem fermament pel foment de l’ocupació i l’educació com a eines clau per frenar l’augment de les desigualtats socials», ha assegurat el subdirector general de la Fundació ”la Caixa”, Marc Simón.

Més Feina: impuls a la inserció sociolaboral

Dels set projectes seleccionats a Catalunya, cinc corresponen a la convocatòria Més Feina. Les entitats que els lideraran són: Associació Casal dels Infants per a l'Acció Social Als Barris (Badalona), Associació Casal dels Infants per a l'Acció Social Als Barris (Salt), Fundació Privada Gentis (Salt), Fundació Intermedia (Tarragona) i Fundación Acción Contra el Hambre (Lleida).

La convocatòria Més Ocupació compta amb una dotació de més de 48 milions dʻeuros.© FHIOS. Fundació "la Caixa"

A tot Espanya, els 80 projectes socials seleccionats en la convocatòria Més Feina tenen una dotació de més de 48 milions d’euros cofinançats entre la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus, amb 33.653.846 euros, i la Fundació ”la Caixa”, amb 14.672.092 euros. Aquests projectes inclouen itineraris individualitzats; formació per millorar l’ocupabilitat, la prospecció i la intermediació laboral; orientació laboral en la recerca activa d’ocupació, i, en cas d'aconseguir la inserció, suport i seguiment de la contractació.

La convocatòria anterior de Més Feina, desenvolupada entre 2017 i 2023, va promoure 31.103 insercions sociolaborals i va formar 39.671 persones.

Més Infància: lluita contra la pobresa infantil

Els altres dos projectes seleccionats a Catalunya corresponen a la convocatòria Més Infància i estaran liderats per l’Associació Casal dels Infants per a l'Acció Social Als Barris (Barcelona) i l’Associació PROSEC (Lleida).

Aquesta convocatòria també compta amb una dotació per tot Espanya de més de 48 milions d’euros cofinançats entre la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus, amb 33.653.846 euros, i la Fundació ”la Caixa”, amb 14.672.092 euros. S’ha convocat per primera vegada a Espanya amb l’objectiu de promoure la integració social de persones en risc de pobresa i exclusió social, en particular les més desfavorides i els infants.

S’han seleccionat 67 projectes d’entitats socials de tot Espanya per dur a terme iniciatives de sis anys de durada que incloguin itineraris individualitzats, seguiment personalitzat i coordinació amb els agents de l’entorn.

Aquesta convocatòria es construeix sobre el model i la metodologia d’intervenció en menors del programa CaixaProinfància de la Fundació ”la Caixa”, que ha atès a més de 375.000 infants des de 2007.

La convocatòria Més Infància té com a objectiu lluitar contra la pobresa infantil.© Xavier Menós. Fundació "la Caixa"
La convocatòria Més Infància té una dotació de més de 48 milions d'euros.
La convocatòria Més Infància té una dotació de més de 48 milions d'euros.© Xavier Menós. Fundació "la Caixa"
Més Feina Jove: convocatòria oberta

Fins al 16 d’octubre està oberta la convocatòria Més Feina Jove,  que es resoldrà al març de 2025. Compta amb una dotació de més de 27 milions d’euros cofinançats entre la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus amb 19.230.769 euros, i la Fundació ”la Caixa”, amb 8.383.665 euros.

Aquesta convocatòria està dirigida a entitats sense ànim de lucre que impulsin itineraris de formació per a joves d’entre 16 i 29 anys beneficiaris del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, preferentment, joves sense estudis i joves amb un nivell d’estudis inferior a batxillerat o a un grau superior de formació professional. Els itineraris formatius hauran de tenir una orientació eminentment pràctica i estar el més estretament vinculats a les necessitats del mercat de treball i de les empreses, de manera que es reforcin les competències per a la inserció laboral a través de l’accés a una ocupació estable i de qualitat.

Fundació ”la Caixa”: només és progrés si progressem tots

L’impuls de les convocatòries Més Feina, Més Feina Jove i Més Infància reforcen el compromís de la Fundació ”la Caixa” amb el benestar de les persones, especialment el dels col·lectius més vulnerables.

Per a 2024, l'entitat compta amb un pressupost rècord de 600 milions d’euros, el més elevat de la seva història, dels quals el 58,7%, més de 350 milions d’euros, es destinaran al desenvolupament de programes socials com CaixaProinfància, amb l'objectiu de lluitar contra la pobresa infantil; Incorpora, d’integració laboral; Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades, i Gent Gran. Això la situa com la primera fundació d'Espanya, la segona d’Europa i una de les més importants del món en volum d'actius gestionats i en inversió social.

Etiquetes