La Fundació ”la Caixa” destina un milió d’euros a donar suport a projectes d’ONGD espanyoles.© Lola Pardo. Fundación ”la Caixa”

Impuls a 28 projectes d'ONGD espanyoles en països en vies de desenvolupament amb un milió d’euros

21.02.24

La tercera Convocatòria de Cooperació Internacional de la Fundació ”la Caixa” ha seleccionat 28 iniciatives,  dutes a terme a països de l’Àfrica, l’Àsia i l’Amèrica Llatina, als quals destinarà 1.046.958 euros. Amb aquesta dotació s’impulsaran projectes que beneficiaran a més de 56.000 persones.

Amb l’objectiu de contribuir a la lluita contra la pobresa i les desigualtats en països en vies de desenvolupament a través de projectes que millorin les condicions de vida de les poblacions més vulnerables, els 28 projectes seleccionats s’integren en un dels àmbits d’actuació següents:

• Desenvolupament socioeconòmic: suport a iniciatives de
    desenvolupament local, foment de les capacitats productives per a la creació d’ocupació i l’emprenedoria, i foment de l’economia social.
  • Millora de la salut: serveis bàsics, atenció primària i accés als serveis de salut reproductiva i maternoinfantil; lluita contra la pneumònia, la malària, la COVID-19, les malalties transmeses per l’aigua i altres malalties transmissibles; aigua i sanejament, i formació de personal sanitari.
  • Promoció de l’educació i la formació: educació de qualitat per a primària i secundària, foment de les competències tècniques i professionals de joves i persones amb diversitat funcional, beques en tots els nivells de formació, educació no formal i alfabetització.
Les 28 iniciatives beneficiaran a més de 56.000 persones

La tercera Convocatòria de Cooperació Internacional tindrà un impacte directe en projectes que es desenvolupen a països de l’Àfrica, l’Àsia i l’Amèrica Llatina. Guatemala, amb cinc projectes seleccionats, i la República Dominicana, amb tres, són els estats en els quals es duran a terme més projectes de cooperació internacional. A aquests se sumaran els desenvolupats a Madagascar, Nepal, Burkina Faso, Costa d’Ivori, Nicaragua, Bolívia, Etiòpia, Líban, Haití, Moçambic, Malawi, Marroc, El Salvador, Equador, Senegal i Mali.

Infogràfic dels 18 països en els quals es duran a terme les iniciatives.© Fundació "la Caixa"

La Fundació ”la Caixa”, a través de l’Àrea Internacional, reforça el seu compromís amb la cooperació internacional i amb les entitats espanyoles amb projectes en vies de desenvolupament. Les entitats espanyoles que lideren aquests projectes estan ubicades en 10 comunitats autònomes, i la Comunitat de Madrid és la que concentra el nombre més alt de projectes seleccionats. La segueixen Catalunya (6), Andalusia (3), Comunitat Foral de Navarra (3), Comunitat Valenciana (2), La Rioja (1),  Aragó (1), Galícia (1), País Basc (1) i Regió de Múrcia (1).

Compromesos amb el desenvolupament sostenible

Els 28 projectes seleccionats tenen objectius tan diversos com la millora de les condicions d’accés a l’aigua potable i a l’energia sostenible; la promoció de la salut maternoinfantil; els projectes educatius dirigits a joves i dones en risc d’exclusió social; la promoció de la innovació social i l’ocupació; l’empoderament de col·lectius vulnerables o la defensa del dret a la salut mental, entre d’altres.

Amb la Convocatòria de Cooperació Internacional, la Fundació ”la Caixa” referma el seu compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030 de les Nacions Unides (ONU). Així, els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) més directament vinculats amb aquests projectes són l’ODS 1 (fi de la pobresa), l’ODS 3 (salut i benestar), l’ODS 4 (educació inclusiva, equitativa i de qualitat), l’ODS 5 (igualtat de gènere) i l’ODS 8 (treball digne i creixement econòmic).

Última actualització: 22 febrer 2024 | 14:19