Més d’un milió i mig de nens són vacunats contra la pneumònia a través de l’Aliança per a la Vacunació Infantil de la Fundació ”la Caixa”.
Nueve millones de niños vacunados contra la neumonía gracias a la Alianza para la Vacunación Infantil de la Fundación ”la Caixa”.

08.11.23

El projecte, que compleix 15 anys d'activitat a Àfrica i Amèrica Llatina, ha permès vacunar, aproximadament nou milions de nens contra la pneumònia, principal causa global de mortalitat infantil, i protegir-los de malalties com el tètanus o la diftèria, entre d’altres, gràcies a la vacuna de pentavalent.

El 2008, la Fundació ”la Caixa” es va convertir en el primer soci privat de Gavi, the Vaccine Alliance a Europa, i junts van crear l’Aliança per a la Vacunació Infantil. La Fundació ”la Caixa” participa en el seguiment del projecte garantint que totes les aportacions es destinen íntegrament a la vacunació infantil. A Catalunya, 1.064 empreses s'han sumat a aquesta acció solidària i han possibilitat la immunització de 1.571.380 nens i nenes.

En els últims quatre anys s’ha aconseguit finançar el 100% de la demanda de Gavi per a la vacuna contra el pneumococ a Moçambic i una mitjana del 25% a Etiòpia, tant el 2021 com el 2022, gràcies a les donacions rebudes i a l’aportació de la Fundació ”la Caixa” i de la Fundació Bill i Melinda Gates.

La Fundació ”la Caixa” i Gavi han renovat un any més el seu compromís per seguir contribuint en la immunització de nens i nenes de tot el món i en la lluita per la supervivència infantil.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:13