Nou milions d’infants podrien morir la pròxima dècada si el món no actua contra la pneumònia

29.01.20

La Fundació ”la Caixa” acull el primer fòrum mundial sobre la pneumònia infantil, que organitza juntament amb vuit entitats internacionals de salut global.

CosmoCaixa reuneix líders mundials procedents de la UNICEF, ISGlobal, Save the Children, la Fundació Bill i Melinda Gates, USAID, Unitaid i Gavi, the Vaccine Alliance, i la coalició Every Breath Counts.

Participarà en el fòrum el ministre de Sanitat espanyol, Salvador Illa, com també catorze ministres de salut de diversos països africans i asiàtics.

La desnutrició, la contaminació de l’aire i la falta d’accés a les vacunes i els antibiòtics són algunes de les causes de les morts prevenibles per pneumònia, malaltia que l’any passat va matar un infant cada 39 segons.

L’acte ha comptat amb la presència del director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Antoni Vila.