El Premi Nobel d’Economia Joseph Stiglitz inaugura el cicle de conferències sobre la desigualtat al Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”

02.06.17

La Fundació Catalunya Europa presenta la conferència Combatre la desigualtat: el gran repte global, de la mà del Premi Nobel d’Economia (2001) i professor a la Universitat de Columbia, Joseph Stiglitz, i en el marc del projecte coorganitzat amb el Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”, l’Oficina del Club de Roma a Barcelona i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

El Premi Nobel d’Economia inaugura el cicle de conferències sobre la desigualtat aportant la seva visió crítica i constructiva amb el sistema polític i econòmic. Stiglitz parlarà sobre la tendència creixent de la concentració de la riquesa a Europa i especialment als Estats Units i sobre els factors que han accelerat l’augment de la desigualtat en els darrers anys, com els relacionats amb la globalització i el canvi tecnològic. Un procés que està comportant l'aparició d'una nova elit global, l'1%, que acumula riquesa mentre es precaritza el treball, s'erosiona el potencial de creixement del conjunt de l’economia i s'afebleixen els sistemes democràtics liberal.

L’acte se celebrarà el proper divendres, 2 de juny a les 18h, al Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa” (Passeig Sant Joan, 108 de Barcelona), i es podrà veure en directe a través del canal de  Youtube: https://www.youtube.com/user/laCaixaTV, Facebook:   www.facebook.com/obrasociallacaixa/ i fer comentaris en el Twitter amb l’etiqueta  #PalauMacaya

Aquesta és la primera conferència del cicle Combatre la desigualtat: el gran repte global que se celebrarà des del 2 de juny i que inclourà tot un programa d’activitats que s’allarga de moment fins el primer semestre de 2018, i vol abordar els reptes de la desigualtat a les societats actuals d’una manera multidisciplinar, amb la contribució de persones i experts de referència internacional.

La ubicació escollida per realitzar aquest cicle és el Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”, espai emblemàtic de reflexió i pensament que es va inaugurar a finals de 2012 i que vol convertir-se en referent intel·lectual per al món acadèmic i professional, tot un centre compromès amb la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental.