La Fundació Bancària ”la Caixa” i la Unió pel Mediterrani impulsaran el desenvolupament socioeconòmic euromediterrani

23.10.14

El president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, i el secretari general de la Unió pel Mediterrani (UpM), Fathallah Sijilmassi, han signat una aliança estratègica per impulsar conjuntament projectes socials i de desenvolupament econòmic als països del Mediterrani.

La Unió pel Mediterrani és un organisme internacional que agrupa 43 països i més de 756 milions de ciutadans de tots els estats membres de la Unió Europea, com també d'estats nord-africans i de l'Orient Mitjà dins l'àmbit mediterrani.

La inserció laboral de joves i dones i el foment de la cohesió social per mitjà del desenvolupament urbà sostenible i l'economia digital són dos dels objectius de l'acord.

«En un món immers en el fenomen de la globalització, cal reforçar el vincle històric entre els països del Mediterrani per construir, entre tots, societats més justes i cohesionades. Aquest objectiu només és assumible amb la suma d'esforços; per això és tan important la nostra aliança amb la Unió pel Mediterrani», explica Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”.