El compte solidari de la Fundació ”la Caixa” per a les persones damnificades pel tifó Haiyan a les Filipines recull més de 760.000 euros

13.01.14

L'entitat va obrir al novembre un compte corrent solidari amb la finalitat de canalitzar els donatius de tots els ciutadans que volguessin contribuir a la causa. La campanya s'ha tancat ara amb un total de 760.972 euros recollits per a aquesta emergència.

El total inclou una primera aportació de 100.000 euros de ”la Caixa”, que també ha incrementat en un 10 % les recaptacions, aportant-hi un euro per cada 10 euros donats per la ciutadania, en el marc del seu programa d'Emergències i Acció Humanitària.

La xifra recollida es destinarà íntegrament al treball d'UNICEF en l'emergència de les Filipines. L'objectiu principal és garantir l'accés a aigua potable de la població afectada i prevenir així la transmissió de malalties. Aquestes accions es destinaran a facilitar l'accés a aigua, sanejament i higiene de com a mínim 12.000 persones.

Dos mesos després del violent tifó que va devastar les Filipines, amb més de 6.000 morts, 5,9 milions d'infants afectats i un paisatge de destrucció total, encara hi ha necessitats urgents sense cobrir, com l'accés a l'aigua potable.