”la Caixa” impulsa la vacunació infantil en països en vies de desenvolupament amb una nova aportació d’1 milió d’euros

25.03.13

”la Caixa”, a través de la seva Obra Social, es va convertir el 2008 en col·laboradora estratègica i primer soci privat a Europa de GAVI, aliança dirigida a promoure la vacunació infantil als països de renda baixa. Amb la nova aportació, l’entitat haurà destinat a la causa un total de 16 milions d’euros

”la Caixa” lidera l’Aliança Empresarial per a la Vacunació Infantil, que ofereix a les empreses espanyoles l’oportunitat de col·laborar amb GAVI en la lluita contra la mortalitat infantil. Més de 200 empreses s’han adherit a aquest projecte de responsabilitat social empresarial pionera a Europa, que canalitza les aportacions a GAVI i que ja ha recaptat més d’1.000.000 d’euros.

És important destacar que, gràcies a la iniciativa «The Matching Fund», la Fundació Bill i Melinda Gates es compromet a igualar, mitjançant aportacions paral·leles, tots els fons donats a GAVI canalitzats per l’Obra Social ”la Caixa”, entre els quals hi ha els que aporta la mateixa Obra Social, els seus empleats i les empreses adherides a l’Aliança Empresarial, de manera que se’n dobla el valor i l’impacte.

GAVI Alliance és una institució creada l’any 2000 que té com a missió salvar la vida d’infants i protegir la salut de la població, a través de l’augment de l’accés a la vacunació als països més pobres del món. Els seus objectius són, entre d’altres, facilitar l’accés a vacunes noves i millorar el sistema sanitari i la sostenibilitat a llarg termini en països de renda baixa, per tal de lluitar contra la mortalitat infantil.