”la Caixa” segella una aliança estratègica amb la Fundació Gulbenkian

06.03.13

El president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, i el president de la Fundació Calouste Gulbenkian, Artur Santos Silva, han signat un acord a Lisboa pel qual estableixen un marc de col·laboració per cooperar en el desenvolupament conjunt de projectes socials, culturals, científics i de cooperació internacional.

L'acord preveu l'adaptació i implementació a Portugal del Programa per a l'Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades i del Programa d'Integració Laboral de persones en risc d'exclusió, tots dos impulsats per ”la Caixa”.

En el terreny de la cooperació internacional, l'Obra Social ”la Caixa” i la Fundació Gulbenkian impulsaran projectes de desenvolupament socioeconòmic en països en vies de desenvolupament de parla portuguesa, i també a l'àrea mediterrània.

El conveni també estableix iniciatives en el camp cultural, com una mostra conjunta amb fons de les Col·leccions d'Art Contemporani d'ambdues entitats o la realització a Portugal de Concerts Participatius.

Isidre Fainé ha assenyalat que "és tot un honor i una garantia d'èxit tenir un aliat del prestigi i del compromís de la Fundació Gulbenkian. La nostra suma d'esforços contribuirà a millorar el benestar dels ciutadans d'Espanya i Portugal, dues terres agermanades, i també beneficiarà tercers països en vies de desenvolupament".