La Fundació Cariplo i la Fundació ”la Caixa” creen una aliança estratègica per contribuir al progrés socioeconòmic, cultural i científic

12.02.13

El president de la Fundació Cariplo, Giuseppe Guzzetti, i el director general de la Fundació ”la Caixa”, Jaume Lanaspa, han signat un acord a Milà pel qual estableixen un marc de col·laboració a partir de tres línies d’actuació: projectes de cooperació conjunta en països en vies de desenvolupament; intercanvi de projectes culturals entre Itàlia i Espanya, i iniciatives d’investigació en el marc de la Comissió Europea.

Ambdues institucions, amb història, missió i àmbits d’acció similars, fixen aquests projectes conjunts com a punt de partida, amb la idea d’estendre aquesta col·laboració a la resta de les seves iniciatives.

L’acord ja concreta, en l’àmbit del desenvolupament socioeconòmic de les poblacions vulnerables del sud del Mediterrani, un projecte pilot al Marroc amb un pressupost de 200.000 euros (100.000 euros aportats per cada entitat) i de dos anys de durada.