El Banc Interamericà de Desenvolupament i ”la Caixa” creen una aliança estratègica per contribuir al progrés socioeconòmic de l’Amèrica Llatina i el Carib

07.12.12

El president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, i el president del Banc Interamericà de Desenvolupament (BID), Luis Alberto Moreno, han signat un acord a Washington pel qual estableixen un marc de col·laboració amb el propòsit de promoure l'equitat social i el desenvolupament econòmic a l'Amèrica Llatina i al Carib. També han assistit a l'acte S. A. R. la Infanta Cristina, directora de l'Àrea Internacional de la Fundació ”la Caixa”, des de la qual es farà el seguiment i el desenvolupament de l'aliança, i Jaume Giró, director general adjunt de l'Obra Social ”la Caixa”.

L'acord preveu una inversió de 500.000 euros per part de la Fundació ”la Caixa” i de 500.000 euros més per part del Banc Interamericà de Desenvolupament. El primer país on s'identificaran projectes serà l'Equador el 2013.

En el marc d'aquesta aliança es donarà a prioritat a iniciatives rurals i sostenibles de negoci i a la provisió de recursos bàsics a la població amb menys ingressos.

Les dues institucions seleccionaran les propostes de mutu acord i faran el seguiment dels projectes que es desenvoluparan a través del  Fons Multilateral d'Inversions (FOMIN) i, concretament, mitjançant el