SAR la Infanta Cristina viatja a Tanzània per visitar projectes de desenvolupament socioeconòmic

03.12.12

S. A. R. la Infanta Cristina, directora de l'Àrea Internacional de la Fundació ”la Caixa”, ha viatjat a Tanzània per visitar dues iniciatives de desenvolupament socioeconòmic impulsades per l'entitat per enfortir comunitats de les regions de Morogoro i Dodoma.

L'objectiu dels projectes, desenvolupats per Intermón Oxfam, és contribuir a l'eradicació de la pobresa de petits productors a través del desenvolupament socioeconòmic rural local, i millorar així la qualitat de vida de gairebé 7.000 persones de manera directa i 9.800 persones de manera indirecta.

Tanzània és un dels països més pobres del món i ocupa un dels últims llocs en l'Índex de Desenvolupament Humà de les Nacions Unides. El 80 % de la població treballa en el sector de l'agricultura, tot i que només es cultiva el 4 % de la terra a causa de la difícil topografia i les inclemències climatològiques.

Des de la posada en marxa del programa de Cooperació Internacional de la Fundació ”la Caixa” l'any 1992, l'entitat ha dedicat més de 71 milions d'euros a impulsar 483 projectes en 62 països de tot el món.