ISGlobal Barcelona acull el Secretariat Internacional de “La Dècada de les Vacunes”, un projecte global de vacunació impulsat pels líders mundials en salut

10.12.10

L'Institut de Salut Global de Barcelona, liderat per la Fundació ”la Caixa”, ha estat seleccionat per acollir el Secretariat Internacional de "La Dècada de les Vacunes", en el marc de la seva contribució per enfortir la salut global a partir de quatre àrees d'actuació: recerca; laboratori d'idees; anàlisi i prospectiva, i formació, assessoria i consultoria.

L'Organització Mundial de la Salut (OMS), UNICEF, la Fundació Bill i Melinda Gates i l'Institut Nacional d'Al·lèrgies i Malalties Infeccioses dels Estats Units (NIAID) han impulsat aquest Pla d'Acció Global de Vacunació per contribuir a garantir la supervivència en les poblacions més vulnerables.

Les vacunes són el principal instrument per eradicar la mortalitat infantil. Els esforços internacionals realitzats des del 1990 han aconseguit reduir la mortalitat un 30% i evitar així 5,4 milions de morts. La nova iniciativa pretén multiplicar aquests resultats en els pròxims anys.

Amb el mateix objectiu, la Fundació ”la Caixa” lidera a Espanya l'impuls de la vacunació infantil. Fins al moment, l'entitat ha aportat 11 milions d'euros que han permès la immunització d'1,2 milions d'infants al Camerun, Etiòpia, Mauritània, el Sudan i la República Centreafricana amb la vacuna pentavalent (diftèria, tètanus, tos ferina, pneumònia-meningitis i hepatitis B).