Bill Gates reforça a CosmoCaixa Barcelona el seu compromís amb la salut global i el desenvolupament a través d’ISGlobal

04.06.10

Bill Gates, Copresident de la Fundació Bill i Melinda Gates, ha ratificat avui a CosmoCaixa Barcelona el seu compromís amb la lluita contra la pobresa i la millora de la salut global. Durant l'acte, Gates ha estat acompanyat per la Presidenta d'ISGlobal i Directora de l'Àrea Internacional de la Fundació ”la Caixa”, SAR la Infanta Doña Cristina; pel Vicepresident d'ISGlobal Javier Solana; pel seu Director, Pedro Alonso, i per la Consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, Marina Geli.

Creada l'any 2000 i amb seu a la ciutat de Seattle, la Fundació Bill i Melinda Gates és la primera fundació filantròpica del món per dotació pressupostària. El maig del 2006 va ser guardonada amb el Premi Príncep d'Astúries de Cooperació Internacional. En els últims anys ha promogut importants projectes en la lluita contra malalties com la sida, la malària i la tuberculosi.

ISGlobal contribuirà a enfortir la salut global mitjançant la generació, la gestió, la transmissió i l'aplicació del coneixement en aquest àmbit. La Fundació Bill i Melinda Gates és una de les entitats que col·laborarà en la governança i en les activitats d'aquest nou Institut.