La Fundació del FC Barcelona dóna suport a la recerca d’una vacuna per eradicar la sida infantil a través del programa HIVACAT

05.05.10

La Fundació FC Barcelona dóna suport a la recerca d'una vacuna preventiva contra la sida infantil a través del programa HIVACAT, potenciant aquest camp d'investigació a través d'una campanya de difusió i sensibilització.

HIVACAT és un projecte codirigit pels Drs. Bonaventura Clotet i Josep Maria Gatell, que està impulsat per un consorci públic-privat sense precedents, que compta amb la participació de 60 científics i que ha situat el nostre país en la primera línea internacional de la recerca sobre la sida.

La missió d'HIVACAT es basa en la convicció de que una vacuna per la sida no només és possible, sinó que representa l'única manera efectiva de combatre la sida. Codirigit per IrsiCaixa i l'Hospital Clínic de Barcelona, HIVACAT investiga en el desenvolupament de la nova vacuna en coordinació amb ESTEVE i amb el suport de la Fundació ”la Caixa”, del Departament de Salut i del Departament d'Innovació, Universitats, i Empresa de la Generalitat de Catalunya i de la Fundació Clínic.

La Societat Internacional de la sida (IAS) ha fet una crida a que almenys un 10% del finançament de projectes relacionats amb el VIH vagi destinat específicament a la recerca.

Etiquetes